کد خبر: 616419
تاریخ انتشار :

وزیر بهداشت از تزریق 1میلیون و 300هزار دوز واکسن کرونا تا هفته آینده خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، سعید نمکی، روز جمعه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کار واردات واکسن مطمئن کرونا به کشور و همچنین تولیدات داخلی به خوبی در حال انجام است به گونه‌ای که امروز می‌توانیم ادعا کنیم جزو کشورهای موفق جهان بوده‌ایم.

وی افزود: برخلاف برخی اظهارنظرهای مغرضانه که ایران را در زمینه واردات و تزریق واکسن کرونا از دنیا عقب می دانند، کشورمان وضعیت مناسبی دارد؛ به صورت جهانی اعلام شده کار تزریق این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۲ برای مردم خواهد بود و من این اطمینان را می دهم که تا پایان امسال همه مردم و یا حداقل بخش اعظمی از شهروندان ایرانی به واکسن دسترسی پیدا کرده و حتی بسیاری از این افراد تا پایان عمر همین دولت آن را تزریق خواهند کرد.

نمکی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است، اظهارکرد: این رقم در کشور ژاپن را ۶۴۲ هزار دوز، عمان ۱۹۳ هزار دوز، مصر ۱۶۵ هزار دوز، عراق ۱۴۳ هزار دوز، کره جنوبی ۶۱ هزار دوز و ویتنام ۵۸ هزار دوز بوده است که به جز ژاپن، ایران از بقیه کشورهای یاد شده و خیلی دیگر از کشورها وضعیت به مراتب مطلوبتری دارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: کار واردات واکسن کرونا به کشور با جدیت ادامه دارد و در یک ماه اخیر موفق به واردات ۴۲۰ هزار دوز از روسیه، ۲۰۰ هزار دوز از چین و ۱۲۶ هزار دوز از هند شدیم، ضمن اینکه در هفته دوم فروردین نیز حدود ۷۰۰ هزار دوز از کواکس (نهاد هماهنگ کننده واکسن در جهان) دریافت کردیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با واردات انجام شده تا پایان هفته آینده کار واکسیناسیون کادر درمان، بیماران و افراد دارای بیماری زمینه ای در کشور پایان یابد.

نمکی در ادامه اشاره ای به تولید واکسن داخلی داشت و گفت: کار ساخت واکسن داخلی به خوبی پیش می رود و کارها طبق روال در حال انجام بوده و می توان گفت روی غلطک افتاده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه واکس ایرانی کرونا در شرایط درخشانی قرار دارد و متخصصان امر به سختی و با جدیت در حال تولید آن هستند، یادآور شد: شرایط به گونه‌ای است که در آینده کشورهایی می توانند واکسن بزنند که تولیدات داخلی داشته باشند.

وی با اشاره به ورود بخش خصوصی برای تولید واکسن کرونا، تصریح کرد: تعهدات لازم از آن ها گرفته شده و به آنها اعلام کرده ایم که واکسن هایی باید تولید کنند که خودشان و اعضای خانواده شان هم باید از همان نوع تزریق کنند چرا که بحث سلامت و جان مردم در میان است و ما روی این موضوع با هیچ کس تعارف نداریم.

دکتر نمکی همچنین با دادن این اطمینان به مردم که نظارت کافی و کاملی بر روند تولیدات داخلی و نمونه های وارداتی وجود دارد، گفت: مردم با اطمینان این واکسن ها را تزریق کنند چرا که سلامت آنها تضمین شده است.

وزیر بهداشت یادآور شد: در زمان واردات واکسن روسی برخی ها ایراد گرفته و این نوع واکسن را قابل اطمینان نمی دانستند اما من برای اینکه مردم عزیز کشور اطمینان حاصل کنند از همان نوع واکسن برای فرزند خودم تزریق کردم تا ثابت کنم خون فرزندان خود را رنگین تر از بقیه مردم نمی دانم.

وی یادآوری کرد: ایران از اولین کشورهایی بود که برای ساخت واکسن کرونا و مذاکره با دیگر کشورها برای واردات پیش قدم شد و به فضل الهی در هفته های آتی خبرهای بهتری نیز در این زمینه به مردم اعلام می شود.

نمکی در پایان این بخش از سخنان خود در خصوص واکسن کرونا گفت: اقدامات خوبی در این زمینه از ماه ها قبل انجام شده اما سعی کردیم در آرامش نیاز کشور را تامین کنیم چرا که علاقه ای به فریاد زدن اقدامات صورت گرفته نداشته و این کار را وظیفه خود می دانیم.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها