کد خبر: 616436
تاریخ انتشار :

واکنش سید عمار حکیم به حمله به مواضع حشدالشعبی و انفجار در بغداد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با محکومیت شدید حمله به مواضع حشد الشعبی اعلام کرد: به همان شدتی که حمله به تاسیسات حکومتی ایجاد وحشت و خطر برای مردم ایجاد کرده و ثبات و امنیت کشور را به خطر می اندازد، بمباران مواضع الحشد الشعبی را که موجب زخمی شدن چند نفر شد محکوم و تقبیح می‌کنیم.

بر اساس متن ارسالی روز جمعه جریان حکمت ملی عراق به دفتر ایرنا در بغداد؛ وی از دستگاه‌های امنیتی عراق خواست در پایان دادن به این تعرض‌ها که موجب افزایش التهاب و آشفتگی در صحنه سیاسی کشور می‌شود، نقش موثرتری بر عهده گیرند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق که از جریانات موثر و ذی نفود عراق است؛ از همه عقلای کشور خواسته است با خویشتنداری و پیش گرفتن گفتگو به دنبال حل چالش ها و برطرف کردن مشکلات و بحران ها باشند.

حکیم با محکوم کردن انفجار بغداد که از آن به عنوان حمله ددمنشانه یاد کرد و با تسلیت به بازماندگانی که عزیزان خود را از دست دادند؛ از نیروهای امنیتی عراق خواست برای ارتقای امنیت کشور از هر گونه تسامح خودداری کنند و هرگونه فرصت برای هسته‌های خفته تروریسم را از آنها بگیرند.

به گزارش ایرنا؛ بر اساس اطلاعیه ستاد امنیتی عراق انفجار دیروز در بغداد که از طریق بمب گذاری در یک خودرو رخ داد؛ دست کم یک کشته و ۱۰ نفر زخمی برجای گذاشت.

همچنین مواضع الحشد الشعبی بسیج مردمی عراق که جزو نیروهای رسمی مسلح این کشور است صبح دیروز در نینوا هدف حمله قرار گرفت.

عراق در هفته‌های اخیر بویژه چند روز گذشته صحنه تنش و درگیری بوده است.

حمله پهپادی به فرودگاه اربیل، حمله خمپاره ای به پایگاه ترکیه در نینوا، حملات مکرر به کاروان های لجستیکی و ترابری آمریکا و حادثه انفجار بغداد تنها نمونه هایی از این دست بودند.

این حملات واکنش تنی چند از شخصیت های سیاسی عراق در محکومت آن را به دنبال داشت.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها