کد خبر: 616614
تاریخ انتشار :

سوریه اعزام نیروهای آمریکا و ناتو به سوی مرزهای روسیه را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور، این اقدام آمریکا را تحریک آمیز و دخالت آشکار واشنگتن در امور سایر کشورها و همچنین اعمال اقدمات یکجانبه و ادامه یافتن هژمونی آمریکا در جهان ارزیابی کرد.

وی که این خبرگزاری به نامش اشاره نکرده، افزود: سوریه این رویکرد آمریکا در روابط بین‌الملل را رد می‌کند و همبستگی کامل خود با روسیه و کلیه اقداماتی که این کشور برای حفظ امنیت ملی و حفاظت از صلح و ثبات در منطقه و جهان در برابر تهدیدهایی که در نتیجه سیاست‌های سلطه‌جویانه آمریکا به وجود آمده است، انجام می‌دهد، اعلام می‌کند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه سه شنبه هفته گذشته از انتقال نیروهای ایالات متحده و ناتو به نزدیکی مرزهای اروپایی روسیه خبر داد و افزود: انتقال نیروهای آمریکایی از مناطق قاره آمریکای شمالی در آن سوی اقیانوس اطلس به اروپا در نزدیکی مرزهای روسیه انجام شده است.

وی گفت: وضعیت جنگی نیروهای نظامی خارجی در حال حاضر در منطقه دریای سیاه و بالتیک مستقر شده است.

وزیر دفاع روسیه همچنین افزود که ۴۰ هزار نظامی و ۱۵ هزار تجهیزات مختلف در نزدیکی خاک کشور ما متمرکز شده است. چنین وضعیتی در مورد نیروهای هوایی ناتو هم حاکم است.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه برنامه‌های آمریکا برای ارسال کشتی‌های جنگی به دریای سیاه را تحریک آمیز خوانده بود.

اختلافات ناتو و روسیه که سالها است بر سر مسائل مختلف ادامه دارد، این روزها با اوج گرفتن درگیری بین جدایی طلبان و دولت اوکراین در «دونباس» که غرب عامل این تنش را به مسکو نسبت می‌دهد، شدت گرفته است.

از زمان امضای توافق‌نامه‌های صلح در ژوئیه سال گذشته، وضعیت دونباس در اوکراین هرگز تا این حدود بحرانی نبوده است. مأموریت ویژه نظارتی سازمان امنیت و همکاری اروپا در گزارش ۳ آوریل (۱۴ فروردین) خود نشان داد که تعداد نقض آتش‌بس در منطقه درگیری در اوکراین ۱۰ برابر شده است. وضعیت تنش مرزی نیز به شدت خراب شده است.

یکشنبه شب این هفته، نگرانی از این موضوع در بیانیه مشترکی توسط «هایکو ماس» و «ژان ایو لودریان» وزرای خارجه آلمان و فرانسه بیان شد. در این سند، آنها خاطرنشان کردند که "اوضاع، به ویژه حرکات نیروهای روسی" را از نزدیک دنبال می‌کنند.

در عین حال «دیمیتری کوزاک» معاون دفتر رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو با توجه به ابعاد مناقشه مسلحانه در منطقه دونباس، به دفاع از اتباع خود در این منطقه خواهد پرداخت.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها