کد خبر: 616741
تاریخ انتشار :

گزارش ویژه نامه؛

جدیدترین خبرها درباره احتمال نامزدی رئیسی

به نظر می رسد تا چند روز دیگر تصمیم آیت الله سیدابراهیم رئیسی برای نامزدی یا عدم نامزدی در مشخص شود که این مسئله می تواند آرایش اصلی عرصه انتخابات را تعیین می کند.

جدیدترین خبرها درباره احتمال نامزدی رئیسی

گروه سیاست نامه نیوز: با وجودی که تا چهار هفته دیگر ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود اما هنوز عرصه رقابت شفاف نیست و گزینه های اصلی وارد صحنه انتخابات نشده اند. در این میان تصمیم سیدابراهیم رئیسی بسیار می تواند حائز اهمیت باشد. تا پیش از این گمانه زنی های متفاوت و بعضا متضادی درباره نامزدی یا عدم نامزدی سیدابراهیم رئیسی مطرح می شد اما وقتی روز گذشته محمدعلی ابطحی در توئیتی نوشت «با اخباری که از دیدار دیشب آقای رئیسی با رهبری شنیده می شود و انتصابات امروز قوه، اصولگرایان روی چه گزینه دیگری ممکن است اجماع کنند؟»، به نظر می رسد تا چند روز دیگر که صحت یا عدم صحت خبر محمدعلی ابطحی مشخص شد، عرصه انتخابات آرایش اصلی خود را پیدا می کند.

در همین رابطه خبرنگار نامه نیوز با شخصیت های مختلف سیاسی همچون سیدمهدی هاشمی رئیس ستاد انتخابات استان تهران سیدابراهیم رئیسی در سال 96، سیدحسین نقوی حسینی رئیس ستاد انتخابات استان تهران سعید جلیلی در سال 92، غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت، حسین سبحانی نیا عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفتگو کرد تا جزئیات بیشتری در این رابطه مشخص شود.

 

نام شخصیت

 

جدیدترین اظهار نظر در مورد احتمال نامزدی سید ابراهیم رییسی 

غلامرضا مصباحی مقدم

سخنگوی جامعه روحانیت

*من چنین خبری را ندارم و مطلع نیستم.

*جامعه روحانیت هنوز {با آقای رئیسی} رایزنی نکرده است.

مهدی چمران

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

*من از موضوع خبر ندارم، نخواستم هم بپرسم چون اگر قرار بود بگویند خودشان می گفتند.

*صحت یا عدم صحت این خبر خیلی {بر آرایش صحنه انتخابات} تأثیر دارد.

منوچهر متکی

سخنگوی شورای ائتلاف

*در ابتدای جلسه دیروز شورای وحدت این مسئله مطرح شد و کسی پرسید «چنین خبر وجود دارد؟» اما تأیید یا تکذیب نشد که چنین ملاقاتی هست یا نیست.

*ما هم درباره صحت و سقم آن پرس‌وجو نکردیم.

*شفاف شدن موضوع بخشی از دست خودشان (آقای رئیسی) است. خود ایشان به هر ملاحظه ای تاکنون ورودی به این بحث نکرده است.

سیدمهدی هاشمی

رئیس ستاد انتخابات استان تهران سیدابراهیم رئیسی در سال 92

* آن کسی که چنین ادعایی می کند باید مستند ارائه دهد.

* اطلاعاتی که من دارم درباره حضور یا عدم حضور آقای رئیسی هیچ قطعیت وجود ندارد.

*نفیا یا اثباتا درباره حضور آقای رئیسی نمی توانم مطلبی را بیان کنم اما مطالبه عمومی چه جامعه نخبگانی و چه افکارعمومی از ایشان حضور در صحنه انتخابات است.

*حالا اینکه چرا ایشان تصمیم قطعی و رسمی خودشان را اعلام نکردند، خیلی زود است برای این کسی بخواهد تحلیل کند و درباره این موضوع حرف قطعی زده شود. تا زمان ثبت نام 20روز زمان باقی است که در این مدت می تواند هزار جور اتفاق بیفتد.

*به هر حال تأثیرگذاری و تعیین کنندگی دستگاه اجرایی در مسائل و موضوعات مردم خیلی مهمتر از دستگاه قضا است ولی در عین حال این آقای رئیسی است که باید با شناخت دقیقی که از قوه قضائیه و قوه مجریه دارد و مطالبات مطرح شده، نظر خودشان را با توجه به جمیع جهات اعلام کنند.

*رهبر انقلاب هر چه صلاح بدانند اعلام می کنند و برای ما هم مطاع است.

نقوی حسینی

رئیس ستاد انتخابات استان تهران سعید جلیلی در سال 92

*اطلاع ندارم.

حسین سبحانی نیا

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری

*من این خبر را پراکنده شنیدم و هنوز جای مطمئنی این خبر رد یا تأیید نشده است.

*آقای رئیسی قبلا گفته بود من کارهای ناتمامی در قوه قضائیه دارم و روی آنها متمرکز هستم اما خبر اینکه چنین دیداری انجام و توصیه ای به ایشان درباره عدم حضور در انتخابات شده باشد، هنوز نمی توان اطمینان داشت.

*اینکه خبری هم مطرح شد برخی شخصیت ها نامه ای به رهبر انقلاب درباره تداوم حضور ایشان در قوه قضائیه و عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نوشتند، صحت و سقمش مشخص نیست.

*تا منبع موثقی برای این موضوعات مشخص نشود نمی توان نظر روشنی را اعلام کرد.

*اگر این خبر قطعی باشد که توصیه ای به آقای رئیسی درباره عدم حضور شده باشد شورای ائتلاف و شورای وحدت فکر جایگزینی خواهند کرد و پیگیر موضوع بیش از این نخواهند بود.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها