کد خبر: 617424
تاریخ انتشار :

سفیر مصر: آمریکا سریعا در پرونده سد النهضه ورود کند

سفیر مصر در آمریکا از دولت جو بایدن خواست تا برای کمک و میانجی‌گری جهت حل مسالمت آمیز بحران سد النهضه اتیوپی، وارد عمل شود.

سفیر مصر: آمریکا سریعا در پرونده سد النهضه ورود کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از الجزیره، معتز زهران، سفیر مصر در آمریکا نسبت به تنش‌ها در منطقه و رادیکالیسم و تروریسم در صورت شکست دست یابی به سازشی میان سه طرف درگیر در پرونده سد النهضه هشدار داد.

وی با بیان اینکه تنها واشنگتن است که می‌تواند بحران سد النهضه را حل کند، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را ترغیب کرد تا همین اکنون دست به کار شود، چراکه آینده نیل که شریان حیاتی میلیون‌ها مصری و سودانی است، در بوته آزمایش قرار دارد.

زهران تصریح کرد که از طریق دیپلماسی اصولی، واشنگتن می‌تواند مذاکرات شکست خورده را کنترل کند و راه حل عادلانه‌ای را برای تمامی طرف‌ها رقم بزند و در پایان، از منافع استراتژیک خود با سه همپیمان منطقه‌ای مهم حفاظت کند. واشنگتن نفوذ لازم را برای ترغیب کردن اتیوپی به پیوستن با حسن نیت به مذاکرات سد النهضه و امتناع از اقدامات یکجانبه و تلاش برای تحقق منافع تنگ نظرانه دارد.

وی پیشنهاد مشارکت شرکای بین المللی از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا برای حمایت از روند میانجی‌گری تحت راهبری اتحادیه آفریقا را داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها