کد خبر: 617430
تاریخ انتشار :

روسیه: اظهارات برخی کشورها از مشروعیت نداشتن انتخابات سوریه، مداخله در امور این کشور است

روسیه از اظهارات برخی از کشورها درمورد "مشروعیت نداشتن" انتخابات ریاست جمهوری آتی در سوریه انتقاد و تاکید کرد که برگزاری این انتخابات کاملاً با قانون داخلی و قطعنامه‌های مشروع بین المللی همخوانی دارد.

روسیه: اظهارات برخی کشورها از مشروعیت نداشتن انتخابات سوریه، مداخله در امور این کشور است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو از نزدیک مقدمه‌چینی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه را دنبال می‌کند. مسکو بر این باور است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه یک مساله داخلی مربوط به خود این کشور است و به هیچ وجه با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و دیگر قطعنامه‌های بین المللیِ مبتنی بر احترام به حاکمیت سوریه، مغایرت ندارد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: در این راستا، اظهارات اخیر برخی از کشورهای خارجی و ادعای آنها مبنی بر "مشروعیت نداشتن" انتخابات آتی را بخشی از کمپین فشار سیاسی فاحش بر دمشق و تلاشی جدید برای مداخله در امور داخلی این کشور می‌دانیم. هیچ کس حق ندارد که زمان و شرایط لازم برای انتخاب رئیس جمهور سوریه را بر مردم این کشور دیکته کند.

وزرت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که با وجود ادامه اشغالگری‌های بیگانه و غیرقانونی در بخش‌هایی از سوریه، روند رأی گیری بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی انجام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها