کد خبر: 617431
تاریخ انتشار :

دبیر شورای امنیت ملی روسیه پاسخ داد

رویارویی یا همکاری روسیه و آمریکا؟

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به ادعای بایدن در تماس تلفنی اخیرش با پوتین گفت، مسکو به اظهارنظرهای آمریکا درباره تمایل به عادی‌سازی روابط دوجانبه احترام می‌گذارد اما همچنان ترجیح می‌دهد تا به عمل به وعده نه به واژه‌های مطرح شده، اعتماد کند.

رویارویی یا همکاری روسیه و آمریکا؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: ما به اظهارات اخیر شرکای آمریکایی خود احترام می‌گذاریم اما ترجیح می‌دهیم که شاهد عمل به وعده‌ها باشیم.

وی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه اعلام کرد، چنین اقداماتی فرصت کمی را برای همکاری با ایالات متحده ایجاد می‌کند. اعتماد، مهمترین مولفه روابط بین دو کشور است. از یک طرف، شرکا ما را برای برگزاری مذاکرات سازنده مطلع ‌می‌کنند و از طرف دیگر اقدامات غیر دوستانه را علیه ما وضع می‌کنند. ما هنوز آماده ایجاد همکاری سازنده و مناسب با آمریکا هستیم.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ادامه گفت: روسیه نیازی به تضعیف پایه‌های دولت ایالات متحده ندارد، زیرا این کار توسط نخبگان سیاسی ایالات متحده انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چه فکری در مورد ادعای واشنگتن درباره این مساله دارد، گفت: ما نیازی به تضعیف پایه‌های دولت آمریکایی نداریم نخبگان آمریکا خودشان کشورشان را تضعیف می‌کنند. به عنوان مثال وقتی آنها راهپیمایی‌های خیابانی را به نفع خود برمی‌گردانند و با افرادی که به حاشیه کشیده شده‌ و اقدام به غارت مغازه‌ها می‌کنند، رفتار دوستانه دارند.

به گفته این مقام ارشد امنیتی روسیه، واشنگتن چندین دهه مدعی تبعیت از ارزش‌های والای اخلاقی بوده اما در حقیقت سیاستی را در پیش گرفته است که به غیر از شعار، چیزی نبوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها