کد خبر: 617885
تاریخ انتشار :

سفیر ایران در عراق: آغوش جمهوری اسلامی برای کشورهای منطقه باز است

ایرنا/ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با تاکید بر اتحاد جهان اسلام گفت که دست برادری و آغوش جمهوری اسلامی برای همه کشورها بویژه در سطح منطقه باز است.

سفیر ایران در عراق: آغوش جمهوری اسلامی برای کشورهای منطقه باز است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ایرج مسجدی در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس که از سوی موسسه عراقی ادراک در بغداد برگزار شد افزود: جمهوری اسلامی از رفع اختلاف و تنش با همه کشورها  استقبال می کند.

 وی اضافه کرد: کشورهای مسلمان بویژه در سطح منطقه باید متوجه صهیونیسم بعنوان دشمن مشترک و اصلی باشند.

وی در ادامه بیان داشت:  گذشت زمان و اشغال قدس برای صهیونیست های اشغالگر مشروعیت نمی آورد.

مسجدی با بیان اینکه آزادی قدس با مقاومت و جهاد ممکن است، گفت: نمی توان در مقابل اشغالگری و زور و اسلحه رویکرد سازش گونه داشت.

سفیر ایران در عراق ابراز داشت: مقاومت اسلامی روز به روز در حال قدرتمند تر شدن است.

مسجدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت جدید آمریکا مجبور به پذیرش خواسته های ایران و رفع تحریم خواهد شد و دولت و ملت ایران به هیچ وجه تسلیم خواسته های زورگویانه نخواهد شد همانطور که در مقابل ترامپ کوتاه نیامد.

سفیر ایران در عراق گفت: دشمنان اسلام تحت عناوین مختلف همچون سنی و شیعه ایجاد اختلاف می کنند که نباید فریب آنها را خورد .

مسجدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی دوست آحاد مسلمان و برادر آنها از همه طوایف و مذاهب است.  

وی گفت: استکبار و صهیونیسم برای اینکه برای اسراییل امنیت ایجاد کند جمهوری اسلامی را به دروغ به عنوان دشمن مسلمانان مطرح کرد ولی ما هیچ مشکل و اختلافی با کشورهای مسلمان و همجوار نداریم.

 مسجدی با تاکید بر اتحاد و وحدت مسلمانان گفت: همه مسلمانها امت واحده هستند و این موضع اصلی و بنیادی بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب است.

از جمله برنامه های جنبی این مراسم که شماری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی عراق و دیگر کشورهای منطقه هم حضور داشتند؛ برپایی نمایشگاه کاریکاتور و نقاشی با موضوع فلسطین و روز جهانی قدس بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها