کد خبر: 618030
تاریخ انتشار :

تشکل‌ها و شخصیت‌های عراقی: مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است

به مناسبت روز جهانی قدس تشکل ها، احزاب و شخصیت‌های مختلف عراق بیانیه هایی در اعلام همبستگی با فلسطین و مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صادر و تاکید کردند که تنها راه آزادی بیت المقدس، خط مشی مقاومت است.

تشکل‌ها و شخصیت‌های عراقی: مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه نیوز، تشکل ها، احزاب و شخصیت های عراق به مناسبت روز جهانی قدس همچنین با اعلام پشتیبانی از موضع آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی کشور در دیدار اخیرش با پاپ واتیکان رهبر کاتولیک های جهان مبنی بر رفع ظلم از ملت تحت اشغال و مخالفت با عادی سازی با رژیم صهیونیستی هم حمایت کردند.  

نماینده ولی فقیه در عراق پیشاپیش سایر علماء و فضلا همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام و تاکید کرد که «دشمن صهیونیستی نماد ظلم، ستم  و پیمان شکنی است.»
آیت الله سید مجتبی حسینی در بیانیه ای با اعلام حمایت از مواضع حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق در حمایت از ملت مظلوم فلسطین گفت: به شدت تلاش هایی را که برای عادی سازی با این رژیم غاصب صهیونیستی انجام می شود، محکوم می کنیم.
وی با اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین افزود: بر خط مشی مقاومت برای مخالفت با سلطه گری آمریکایی ها و صهیونیست ها تاکید کرده و آن را تنها راه آزادی کامل فلسطین می دانیم.
الفتح عراق: با مردم فلسطین در جنگ سرنوشت ساز همراه هستیم
گروه سیاسی - پارلمانی الفتح به رهبری «هادی العامری» که در مجلس و دولت عراق کرسی هایی دارد؛ در بیانیه ای به مناسبت روز قدس تاکید کرد که در کنار مردم فلسطین در جنگ سرنوشت سازش و دفاع از مرزها و پشتیبانی از جنبش فلسطینی ایستاده است.
این گروه سیاسی – پارلمانی عراق افزوده است که از حقوق مردم فلسطین برای بازگشت به سرزمین خود به عنوان میراث و هویت این ملت و برپایی دولت فلسطین بر تمامی خاک و آبش حمایت می کند.
الفتح که مجموعه ای از گروه های جهادی در آن عضویت دارند گفته است که خواهان شکل گیری یک طرح عربی - اسلامی - انسانی برای آزادی فلسطین و اعتراف به حقوق این ملت است.
در بیانیه الفتح آمده است که در جریان دیدار آیت الله سیستانی با پاپ واتیکان، مرجعیت عالی دینی عراق نشان داد مخالف طرح عادی سازی با رژیم غاصب صهیونیستی است و از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع می کند.
به نوشته بیانیه، این موضع مرجعیت عالی دینی عراق پیامی است که انعکاس دهنده عمق مواضع دینی، اخلاقی و تاریخی عراق است.

سیدعمار حکیم: با عزیزانمان در فلسطین همراه هستیم 
«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس نوشت که این روز یادآور مظلومیت فلسطین و درد و رنج ملت عزیر این کشور است.
دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق در بیانیه ای به نقل از حکیم افزود که روز قدس ریشه در وجدان های زنده و بیدار دوانده است.

وی ادامه داد که این روز فرصتی برای تجدید عهد با مساله نخست مسلمانان و اعراب است.
رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که مساله قدس و زمین‌های غارت شده‌اش تنها به ملت فلسطین مربوط نمی‌شود بلکه مساله مسلمانان، اعراب و همه ملت‌های آزاده جهان است.
حکیم ادامه داد که در کوران حوادث، باز هم مساله قدس در جان‌ها و دل‌ها زنده و تپنده است، قدس است که ما را متحد نگه می‌دارد و اولویت‌های ما را تعیین می‌کند.
رهبر جریان حکمت ملی افزود که روز جهانی قدس پیامی است که مسوولیت توقف طرح‌های مصادره و غارت سرزمین‌های فلسطینی را به جامعه جهانی یادآور می‌شود.
وی گفت: عهد ما با عزیزانمان در فلسطین آن است که در مسیر پیروزی همراه شان خواهیم ماند و از این اصل مشروع کوتاه نخواهیم آمد.
  
کتائب سید الشهداء: هرگز از قدس کوتاه نمی آییم
دبیرکل گروه جهادی «کتائب سید الشهداء عراق» نیز در توئیتی گفته است: روز قدس روز انسانیت است و هرکس از قدس کوتاه بیاید از انسانیت اش صرف نظر کرده است.
«ابوآلاء الولائی» افزوده است که روز قدس روز حقانیت است به این معنا که هرکس از قدس بگذرد، از حق به نفع باطل کوتاه آمده است.
وی ادامه داده است که ما روز قدس را گرامی می داریم زیرا به انسانیت ایمان داریم و به خوبی ارزش میهن را می دانیم و می فهمیم که قطب نمای دین به کجا نشانه گرفته است.
الولائی توئیت خود را با هشتگ «#القدس_اقرب» به پایان رسانده است.

جنبش النجباء: زوال رژیم صهیونیستی، وعده الهی است
جنبش اسلامی «النجباء» به رهبری «شیخ اکرم الکعبی» نیز در بیانیه ای تاکید کرد که زوال رژیم غاصب صهیونیستی یک وعده الهی است.
این گروه جهادی عراق افزوده است که این یک وعده حق است و به زودی همه ما شاهد زوال رژیم غاصب صهیونیستی خواهیم بود.
در بیانیه آمده است: هرگز از رویارویی با سلطه گری و اشغال آمریکایی ها خسته نمی شویم زیرا آمریکا می خواهد میدان جنگ را از رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی دور نگه دارد.  
النجباء با بی اثر خواندن عادی سازی برخی حکام عربی که از آنها به «کوتوله» یاد کرده گفته است که ملت های مسلمان هرگز موضع شان در برابر رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است.
در همین راستا گروه مقاومت کتائب حزب الله عراق نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که آمریکا جز زبان زور نمی فهمد و ملت عراق بخش مهمی از رویارویی با رژیم اشغالگر و غاصب اسراییل خواهد بود.

شیخ خالد الملاء: مسئله قدس، قضیه عقیدتی است
شیخ خالد الملاء رهبر جماعت علمای اهل سنت عراق نیز در اظهاراتی به مناسبت روز جهانی قدس گفت که مسئله قدس شریف قضیه یک ملت تحت اشغال نیست بلکه با عقاید دینی ما ارتباط دارد.
وی وضعیت قدس شریف را مانند مکه مکرمه و مدینه منوره  دانست و گفت: همان طور که همه مسلمانان در قبال مکه مکرمه و مدینه منوره مسوول هستند و این مسوولیت خاص رژیم سعودی نیست، در خصوص قدس شریف نیز همین وضعیت حاکم است.
این روحانی برجسته اهل سنت عراق افزود که قدس شریف اولین قبله مسلمانان و سومین حرم مقدس اسلام و محل معراج رسول خدا (ص) است.
وی خواهان وحدت همه مسلمانان و مسیحیان برای مقابله با رژیم صهیونیستی شد و گفت که قدس شریف از اماکن مقدس مسیحیان نیز به شمار می رود و باید تلاش کرد تا یک تجمع جهانی در برابر ظلم و ستم و اشغالگری رژیم صهیونیستی شکل بگیرد.
 
رهبر جنبش عهد الله: رژیم صهیونیستی در ضعیف ترین شرایط است 
«سید هاشم الحیدری» رهبر جنبش سیاسی – فرهنگی «عهد الله» نیز به همین مناسبت در بیانیه تصویری گفت که قدس قضیه مرکزی جهان اسلام در وقت حاضر است.
وی اضافه کرد که این قضیه مورد اهتمام استکبار آمریکایی و اروپایی ها قرار گرفته زیرا به آینده رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان رژیم ساخته و پرداخته آنها ارتباط دارد.
الحیدری تاکید کرد که همه روایات دینی از جمله قرآن و همچنین تحولات سیاسی و اجتماعی و بین المللی نشان می دهند که آزادی قدس شریف روز به روز نزدیکتر شده و در مقابل رژیم صهیونیستی در سراشیبی زوال افتاده است.
وی ادامه داد که امروز محور مقاومت در سراسر جهان اسلام از حیث آمادگی، روحیه، قدرت نظامی و حمایت مردمی در بهترین شرایط خود است و در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی در بدترین و ضعیف ترین شرایط قرار دارد.
وی تاکید کرد که همه این تحولات و اوضاع باعث شده که احساس کنیم که از هر زمان دیگر به قدس شریف نزدیک شده ایم.
رهبر جنبش عهد الله در همین راستا از حمایت جمهوری اسلامی و امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی که باعث ماندگاری قضیه فلسطین شده و همچنین مواضع آیت الله خامنه ای به عنوان ادامه دهنده راه ایشان تقدیر کرد.
واکنش تشکل ها، احزاب و شخصیت های عراقی به مناسبت روز جهانی قدس در قالب بیانیه و انتشار در شبکه های اجتماعی و رسانه ها همچنان ادامه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها