کد خبر: 618811
تاریخ انتشار :

بیژن مقدم در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» پاسخ داد

مأموریت ویژه؛ زاکانی دوقطبی‌ساز انتخابات خواهد شد؟

بیژن مقدم گفت: افرادی همچون آقای زاکانی می خواهند بگوید «اگر آمدم برای مقابله با آقای رئیسی نیامدم، بلکه برای مقابله با آقای لاریجانی آمدم. پس می خواهند برای شخص خودشان دوقطبی تعریف می کنند نه برای کل انتخابات اما اینکه این اقدام چقدر به آقای رئیسی کمک می کند باید دید ترکیب نهایی تأییدصلاحیت شدگان چه کسانی خواهند بود. اگر اینها جزء آن اسامی باشند می توانند کمک کنند اگر نباشند که موضوع منتفی است.

مأموریت ویژه؛ زاکانی دوقطبی‌ساز انتخابات خواهد شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: بعد از ثبت نام علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس، احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس و نظام الدین موسوی نماینده تهران که هر سه عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هستند، مواضعی علیه او گرفتند و حتی زاکانی به ستاد انتخابات رفت اعلام کاندیداتوری کرد.

بیژن مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره شکل گیری دوقطبی لاریجانی و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولا حضور افراد همفکر الزاما به معنای رقابت با هم نیست و حتی می تواند هم افزایی ایجاد کند. ضمن آنکه مردم نامزد اصلی را پیدا می کنند و اشتباه نمی کنند.

وی درباره پایگاه رأی علی لاریجانی افزود: اصلاح طلبان بارها اعلام کردند از نامزد اختصاصی خود حمایت می کنند و نامزد آنها نیز آقای لاریجانی نخواهد بود. در جریان اصولگرا نیز هیچ مجموعه ای از آقای لاریجانی اعلام حمایت نکرده است، البته از پشت صحنه خبر نداریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه شورای ائتلاف و شورای وحدت تا به حال بر حمایت از آقای رئیسی متمرکز هستند، یادآور شد: با این اوصاف با ثبت نام آقای رئیسی دیگر این دو مجموعه از هم فاصله ندارند و با هم کار را در حوزه تبلیغات پیش خواهند برد. پایگاه رأی اصولگرایان نیز خارج اراده و نظر شورای ائتلاف و شورای وحدت عمل نخواهد کرد.

وی درباره تقابل نیروهای جمعیت رهپویان مثل زاکانی، امیرآبادی و نظام الدین موسوی با لاریجانی و میزان تأثیرگذاری اش بر آرای رئیسی افزود: اینها تصور می کنند اگر در صحنه باشند می توانند مقداری از آن خلایی را پر کنند که آقای رئیسی به واسطه شخصیتش شاید نتواند در مباحث کلامی و در نقد افراد دیگر بروز دهد. در واقع آنها فکر می کنند اگر در صحنه باشند می توانند صریح تر در مقابل آقای لاریجانی در عرصه انتخابات حرف بزنند.

بیژن مقدم گفت: افرادی همچون آقای زاکانی می خواهد بگوید «اگر آمدم برای مقابله با آقای رئیسی نیامدم، بلکه برای مقابله با آقای لاریجانی آمدم. پس می خواهند برای شخص خودشان دوقطبی تعریف می کنند نه برای کل انتخابات اما اینکه این اقدام چقدر به آقای رئیسی کمک می کند باید دید ترکیب نهایی تأییدصلاحیت شدگان چه کسانی خواهند بود. اگر اینها جزء آن اسامی باشند می توانند کمک کنند اگر نباشند که موضوع منتفی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها