کد خبر: 619036
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیل‌گر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین نقوی حسینی

شاید جهانگیری نامزد پوششی لاریجانی باشد

سید حسین نقوی حسینی گفت: آقای جهانگیری در تمام اقدامات دولت شریک است و مردم بین او و دولت روحانی تفاوتی قائل نیستند و حتما کارنامه دولت پای جهانگیری نوشته می‌شود.

شاید جهانگیری نامزد پوششی لاریجانی باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: اسحاق جهانگیری که این روزها به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شناخته می‌شود، هشت سال معاون اول دولت حسن روحانی بوده است و از این منظر شاید بتوان حضور او در انتخابات را تلاش اصلاح‌طلبان برای استمرار دولت فعلی دانست اما او تا چه حد می‌تواند در بین مردم اقبال ویژه‌ای داشته باشد؟ و آیا اصلاح‌طلبان تا آخرین روز انتخابات با همراهی می‌کنند؟

سید حسین نقوی حسینی درباره جایگاه انتخاباتی اسحاق جهانگیری به «نامه‌نیوز» گفت: «حضور آقای جهانگیری به عنوان یک نامزد کاملا اصلاح‌طلب از این جهت مثبت است که دیگر اصلاح‌طلبان نمی‌توانند بگویند نامزدی نداشتیم و اکنون جامعه می‌بیند که سلیقه اصلاح‌طلبی در میدان انتخابات است».

او ادامه داد: «حالا باید ببینیم که این نامزد کاملا اصلاح‌طلب چه‌قدر شانس در انتخابات دارد. آقای جهانگیری معاون اول دو دولت آقای روحانی بوده است و در تمام اقدامات شریک است و مردم بین او و دولت روحانی تفاوتی قائل نیستند و حتما کارنامه دولت پای آقای جهانگیری نوشته می‌شود. آقای جهانگیری خودش بعد از ثبت نامش در انتخابات گفت اوضاع خیلی خراب است و بسیار عجیب است که اویی که خودش مسبب وضع موجود است نسبت به مشکلات کنونی گلایه می‌کند».

او درباره اینکه آیا جهانگیری نامزد پوششی خواهد بود یا نه، بیان کرد: «ممکن است آقای جهانگیری نامزد پوششی آقای لاریجانی باشد و در نهایت همه اصلاح‌طلبان پشت آقای لاریجانی بایستند زیرا خود اصلاح‌طلبان هم می‌دانند آقای جهانگیری هیچ جایگاه خاصی در میان مردم ندارد».

این نماینده سابق مجلس درخصوص میزان احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی اظهار کرد: «به نظرم جمع‌بندی دو جریان اعتدال و اصلاحات بر آقای لاریجانی خواهد بود زیرا اگر قرار بود بر نامزدی کاملا اصلاح‌طلب اجماع کنند آقای عارف نامزد می‌شد. وقتی آقای عارف نیامد این پیام مخابره شد که ممکن است اصلاح‌طلبان بر نامزدهای خود اجماع نکنند».

او افزود: «درباره آقای لاریجانی چند نکته مطرح است؛ نخست آنکه او 12سال رئیس مجلس بوده و سیاستمداری شناخته‌شده محسوب می‌شود و همه نمایندگان ادوار او را می‌شناسند و در گذشته از جانب جبهه پیروان در انتخابات نامزد شده بود و خاستگاه جناحی‌اش اصولگرایی محسوب می‌شود؛ از سویی او خوب حرف می‌زند و خوب موضع‌گیری می‌کند و با قرارداد ایران و چین نشان داد که مورد اعتماد نظام است اما واقعیت این است که او محبوبیت ویژه‌ای میان عامه مردم ندارد و به تعبری پایگاه اجتماعی خاصی ندارد و در میان مردم به عنوان حامی دولت روحانی شناخته می‌شود. او از سال92 تا کنون با دولتی‌ها و اعتدالی‌ها رابطه خوبی داشته است و در مجلس دهم از هیچگونه همکاری با دولت فروگذار نکرد. به یاد داریم که او نقش ویژه‌ای در تصویب برجام، پالرمو و بسیاری طرح‌ها و لوایحی که مورد نظر دولت بود، داشت. به همین دلایل آقای لاریجانی باید پاسخگوی عملکرد دولت روحانی باشد و مردم انتظار دارند که پاسخگو باشد».

نقوی حسینی در پایان درباره ارزیابی کلی انتخابات1400 گفت: «جریان اصلاحات در شرایط کنونی جایگاه خوبی در بین مردم ندارد اما آقای رئیسی که مورد اقبال همه اصولگرایان است، از محبوبیت بالایی در اقشار مختلف برخوردار است و خدمات ارزنده‌ای انجام داده است. او زندگی ساده‌ای دارد، هیچ وقت مشکل اقتصادی نداشته و ولایت‌مدار است. آقای رئیسی موقعیت بسیار خوبی در این انتخابات دارد که بعید است اصلاح‌طلبان بتوانند بر او غلبه کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها