کد خبر: 620214
تاریخ انتشار :

تغییر در ساعت برگزاری انتخابات/ گیلان 40هزار و 420 رای اولی دارد

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه 40420 رای اولی در استان داریم، گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا امسال برای اولین فرآیند رای گیری در انتخابات از 7 صبح آغاز می‌شود و تا 2 بامداد هم امکان تمدید وجود دارد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمود قاسم‌نژاد در جلسه شورای اداری استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی لازم در همه فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مستقر در سراسر استان برای انجام ماموریت بزرگ انتخابات شوراهای اسلامی، میان دوره‌ای مجلس و ریاست جمهوری وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه 53 شهر گیلان 281 کرسی در شورای شهر و 2177 روستا هم 6694 کرسی در شوراهای اسلامی روستاها دارند، افزود: پنج شهر گیلان دارای شورای 7 نفره و 47 شهر استان نیز دارای شورای 5 نفره هستند. همچنین 2083 روستای گیلان دارای شورای سه نفره و 89 روستا هم دارای شورای 5 نفره هستند.

وی با بیان اینکه 3092 شعبه اخذ رای برای استان در نظر گرفته شده است، گفت: از این تعداد 2714 شعبه ثابت و 378شعبه سیار هستند؛ به منظور تسهیل در رای دادن 10 درصد شعب اخذ رای در استان افزایش یافته است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری گیلان بیان کرد: در گیلان یک میلیون و 965هزار و 637 واجد شرایط رای بوده و از این تعداد 40420 نفر رای اولی هستند که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند. برای برگزاری انتخابات سالم و امن همایش‌های متعددی برای مسئولین اجرایی، کارشناسان فناوری اطلاعات و... به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده است.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه 60 هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات در استان همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 2000 خبر از سوی فرمانداران اطلاع رسانی شده است، همچنین بیش از 250 تحلیل سیاسی از سوی اداره کل سیاسی به وزارت کشور ارسال شده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا ستاد ملی کرونا این اجازه را داد برای اولین بار ساعت شروع انتخابات از 7صبح باشد و تا  2 بامداد هم امکان تمدید وجود دارد.

وی ادامه داد: تبلیغات انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان آستانه اشرفیه و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی از 20 خرداد آغاز می‌شود و تا 26 خرداد ادامه می‌یابد. در انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات از 7 خرداد آغاز شده و تا 26 خرداد ادامه می‌یابد که در این فرصت کاندیدا می‌توانند سفر استانی داشته باشند.

معاون سیاسی استانداری گیلان بیان کرد: به منظور امنیت صحیح صندوق‌های اخذ رای از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که نسبت به تامین ساختمان‌ها از طریق حفاظت و حراست اقدام کنند؛ براساس قانون انتخابات دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به همکاری و در اختیار قرار دادن امکانات مورد نیاز ستاد انتخابات مکلف هستند اما دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند از امکانات و تجهیزات‌شان بر علیه یا له کاندیداها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برای فعالیت تبلیغات در ایام انتخابات دستورالعمل‌های خاصی مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تدوین شده، در هر سه انتخابات هرگونه تجمع در مکان‌های سربسته ممنوع است. برگزاری تجمع در فضای باز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه‌نامه‌های بلامانع است. همچنین الزام استفاده از ماسک، رعایت فاصله 8 متری، رعایت زمان 2 ساعته برای تجمعات، اجتناب از برگزاری کارناوال‌های تبلیغاتی،ممنوعیت تجمع در ورودی و خروجی ستادهای تبلیغاتی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه برای بیماران بستری در قرنطینه هم شعب اخذ رای سیار در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات بسته‌های اینترنتی رایگان و با تخفیف را در اختیار عموم قرار می‌دهد و در این زمینه هم نرم افزاری تهیه شده مبنی بر اینکه نزدکترین شعب اخذ رای با تراکم جمعیت کم را اطلاع رسانی می‌کند.

قاسم‌نژاد بیان کرد: با وجود کرونا تبلیغات گسترده حضوری محدود شده اما صدا وسیما دو برابر سنوات قبل برنامه‌های مختلف تبلیغاتی را برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی کرده است.

وی یادآور شد: فقط انتخابات شورای اسلامی در شهر رشت الکترونیکی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها