کد خبر: 620288
تاریخ انتشار :

پاکستان: هند از مدل شهرک‌سازی‌های اسرائیل، در کشمیر الگوبرداری می‌کند

رئیس کمیته پارلمانی پاکستان درباره کشمیر، دهلی‌نو را به الگوبرداری از روش اشغالگری اسرائیل در جامو و کشمیر هند متهم کرد.

پاکستان: هند از مدل شهرک‌سازی‌های اسرائیل، در کشمیر الگوبرداری می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شهریارخان آفریدی، رئیس کمیته پارلمانی پاکستان درباره کشمیر در سمیناری در اسلام آباد گفت، جهان باید در مقابل اقدامات استبدادی هند در کشمیر اشغال شده بایستد.

وی گفت: پیش از پنجم اوت ۲۰۱۹، رژیم هند نیروهای ارشد پلیس و اداری خود را در جامو و کشمیر برای آموزش و یادگیری به اسرائیل فرستاد و آنها را برای اجرای الگوی مدل اسرائیلی در جامو و کشمیر برگردانده است.

رئیس کمیته پارلمانی پاکستان درباره کشمیر ادامه داد: در میان تعدادی از افسران پلیس "امتیاز حسین"، است که مقصر کشتن ۲۰۰ مسلمان کشمیری است. او برای آموزش سیستم امنیتی اسرائیل پیش از پنجم اوت ۲۰۱۹ به اسرائیل اعزام شد و در بازگشت مسئول امنیتی در سرینگر شد تا به سرکوب معترضان در جامو و کشمیر بپردازد؛ در آن تاریخ، هند وضعیت ویژه کشمیر را لغو کرد که اعتراضات گسترده‌ای در پی داشت.

آفریدی همچنین گفت، شهرک سازی‌های اسرائیل حالا دارد در جامو و کشمیر تکرار می‌شود و این نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل است.

سخنران‌ها در این سمینار در اسلام آباد به این نکته اشاره کردند که مساله‌های کشمیر و فلسطین نقض آشکار حقوق بشر در جهان مدرن هستند. هر دو مساله چه اکنون و چه در گذشته در سازمان ملل مطرح شده‌اند اما حل نشده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها