کد خبر: 620304
تاریخ انتشار :

امام جمعه تهران: انتخابات جای حزب بازی نیست

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد که امروز جنگ سیاسی و اقتصادی داریم و مردم باید با حضور خود دشمن را مأیوس کرده و شخصی را انتخاب کنند که با مدیریت مشکلات کشور را حل کند.

امام جمعه تهران: انتخابات جای حزب بازی نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با بیان اینکه امروز در آستانه یک آزمون بزرگ قرار داریم، گفت: ملت بزرگ، شهید پرور و انقلابی ایران در آستانه انتخابات قرار دارند و باید بدانند این انتخاب به منزله سپردن سرنوشت کشور به دست یک فرد است.

وی اختیارات گسترده رییس جمهور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: همه مسائل کشور اعم از سیاست، اقتصاد، امنیت، عمران، آبادانی، تولید و توزیع، بودجه کشور و مواردی از این دست به نوعی به ریاست جمهوری مرتبط می شود، از این رو باید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشیم.

صدیقی حساس ترین پست بعد از جایگاه رهبری را ریاست جمهوری دانست و با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی خاطرنشان کرد: اگر حضور مردم پای صندوق های رأی کمرنگ باشد و در انتخاب نیز دقت های لازم صورت نگیرد، دشمنان خوشحال می شوند و به کشور آسیب های جدی وارد خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلی أَهلِها»، بیان کرد: امروز شیاطین و ایادی استکبار و صهیونیسم در کمین ما هستند و باید با عملکرد خود آنها را مأیوس و ناامید کنیم.

وی بر ضروت صداقت نامزدها در انتخابات تأکید و ابراز کرد: انتخابات جای حزب و حزب بازی نیست، بلکه این موضوع را باید جزء حقوق نسل ها بدانیم و امانت الهی را به دست افراد صالح و شایسته بسپاریم؛ امروز باید به انتخابات به چشم یک عبادت بنگریم.

صدیقی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس بسیار سازنده و از یک دلسوزی و حکمت برخوردار بود، اظهار داشت: ایشان تأکید کردند که در انتخاب مسؤولان باید خدا را در نظر گرفته و با اخلاص عمل کنیم؛ ایشان فرمودند رأی دادن یک روز است و اثر آن چند سال باقی می ماند، از این رو ما باید بار امانت کشور را به دست فرد اصلح بسپاریم؛ اگر فردی با کفایت، مردمی، مردم دوست، ساده زیست، فسادستیز، خوش نام، درون نگر، خوش سابقه و ایثارگر انتخاب کردیم، امام زمان(عج) را خشنود ساخته ایم و ملت را در مسیر عزت قرار داده ایم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توطئه های دشمن در راستای ترغیب مردم به قهر با انتخابات، عنوان کرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان جبهه ها را پر نکرده بودند، امروز مملکتی را با این اقتدار نداشتیم؛ امروز جنگ سیاسی و اقتصادی داریم و مردم باید با حضور خود دشمن را مأیوس کرده و شخصی را انتخاب کنند که با مدیریت خود مشکلات کشور را حل کند، زیرا عمده مشکلات کشور مربوط به سوء مدیریت است و با توجه به اینکه امروز پنجه در پنجه قدرت های بزرگ انداخته ایم، رییس جمهور آینده باید نگاه ویژه ای به معیشت، تنظیم مسأله قیمت ها، بورس و تورم داشته باشد.

وی در ادامه پشت پرده هجمه ها به شورای نگهبان در زمینه احراز صلاحیت ها را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در همه کشورها یک فیلتر وجود دارد تا هر کسی نتواند به مسؤولیت های حساس دست پیدا کند؛ عده ای چون کاندیدای مورد نظرشان تأیید صلاحیت نشده و عده ای همچون رسانه های معاند نیز از سر عناد عملکرد شورای نگهبان را زیر سؤال می برند؛ این در حالی است که رسالت و وظیفه این نهاد مقدس صیانت از حقوق و آرای مردم است.

صدیقی در پایان با تأکید بر ضرورت رعایت هنجارها در تبلیغات انتخاباتی و با بیان اینکه هنجار شکنی کار آدم مؤمن و متین نیست، یادآور شد: همه نامزدها باید نسبت به نتیجه نظر شورای نگهبان و قانون ملتزم باشند؛ البته این را باید دانست که عدم احراز صلاحیت به منزله رد صلاحیت نیست، بلکه این افراد دارای شرایط لازم برای قرار گرفتن در پست ریاست جمهوری نبوده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها