کد خبر: 620402
تاریخ انتشار :

محسن رضایی رقیب اصلی ابراهیم رییسی است؟

عبدالرضا داوری گفت : ما ابهاماتی درباره آقای رئیسی داریم که هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم. به لحاظ ساختاری، حکمی که مقام معظم رهبری برای آیت الله رئیسی مطرح کردند بحث تحول قضایی و مامور حیاتی که آیت الله خامنه ای خطاب به او نوشتند و زمان بندی طرح تحول و پای بندی بودن به این زمان بندی در طول یک دهه را تعیین کردند، نکته مهمی است. حکم ولایی و مقام معظم رهبری بوده و نسبت این حکم با نامزدی آقای رئیسی را هنوز نمی دانیم.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

داوری افزود :ابهام دوم درباره قانون انتخابات است. قوه قضاییه نهاد ناظر در انتخابات است و باید شعب فوق العاده تشکیل داده، تخلفات نامزدها، ستادها و مجریان رسیدگی شود. این که رئیس قوه قضاییه خودش نامزد است و اگر خودش یا ستادهایش تخلفاتی داشته باشد شبهات در نوع رسیدگی یا اتهاماتی علیه مجریان را خواهیم داشت. 

وی گفت : به لحاظ سیاسی هم حتما 6 نامزد دیگر در نقد آقای رئیسی دچار معذوراتی می شوند. ایشان رئیس قوه قضاییه است. نقد آقای همتی آزادی عمل دارد ولی در نقد آقای رئیسی معذورات داریم. نقد رئیس قوه قضاییه شاید تبعاتی داشته باشد. این چند نکته به او آسیب می زند. 

داوری ادامه داد: در 42 سال اخیر آقای رئیسی تنها رئیس قوه ای بودند که حتی شهید بهشتی هم نداشتند. او از قاعده قوه به راس قوه رسیده و تمام مراحل را طی کرده و شناخت دقیقی دارد. تغییرات قوه هم نسبت به ادوار پیش از او هم بسیار علنی است. به نظر می رسد نرم افزار قوه در حال تغییر است. به عنوان یک علاقمند به ایشان این ابهام را دارم که چرا می خواهد از قوه قضاییه برود. 

وی گفت :درباره تحرکات صحنه هم تلقی می شود رقابت اصلی بین آقای محسن رضایی و آیت الله رئیسی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها