کد خبر: 621117
تاریخ انتشار :

چه کسانی ادعا کردند جمهوری اسلامی در لبه پرتگاه است؟

اعضای نهضت آزادی به همراه دیگر چهره‌های همسو با خود در ۲۶ اردیبهشت ۶۹، نامه‌ای تفصیلی منتشر کردند و اوضاع کشور را به چالش و نقد کشیدند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رهبر انقلاب:  در بخشی از سخنان امروز خود فرمودند: بعد از رحلت امام بدخواهان جان پیدا کردند و  آرزوهای خود را به صورت پیش‌گویی تکرار کردند. یک حزب فرسوده قدیمی و پر مدعا در سال ۶۹ بیانیه‌ای داد و اعلام کرد که جمهوری اسلامی در لبه پرتگاه است.

منظور رهبر انقلاب از یک حزب فرسوده قدیمی و پرمدعا، نهضت آزادی است. 

این نهضت که در سال ۶۶ از سوی امام خمینی (ره) غیرقانونی اعلام شد و در دوران دفاع مقدس نیز به مناسبت‌های مختلف ایران را جنگ‌طلب معرفی کرد، در سال ۶۹ در نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت که به نامه ۹۰ نفر معروف شد، جمهوری اسلامی ایران را در لبه پرتگاه معرفی کردند و نوشتند: «ملک و ملت به لبه پرتگاه وحشتناک ویرانی و نابودی رسیده است.»

نهضت آزادی از روز ارتحال امام خمینی تا پایان سال ۶۸، بیش از ۲۰ بیانیه صادر کرد که مضمون آن بیانیه‌ها علیه انتخابات، رهبر منتخب نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، رئیس‌جمهور منتخب، همه‌پرسی قانون اساسی، قوه قضائیه و... بود.

اعضای نهضت آزادی به همراه دیگر چهره‌های همسو با خود در ۲۶ اردیبهشت ۶۹، نامه‌ای تفصیلی منتشر کردند و اوضاع کشور را به چالش و نقد کشیدند. 

بازرگان، سحابی و یزدی از جمله امضاکنندگان آن نامه بودند که البته سحابی بعدها در خاطرات خود گفت که «متن نامه مورد تایید بنده نبود ولی به دلیل احترامی که برای مهندس بازرگان قائل بودم و برای نرنجاندن خاطر پدرم و ایشان آن را امضا نمودم...

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها