کد خبر: 621119
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛ سخنان عطریانفر چه پیامی دارد؟

تلاش تازه کارگزاران برای کنار زدن مهرعلیزاده

کارگزاران می‌خواهد هرگونه مانع را از پیش پای همتی بردارد.

تلاش تازه کارگزاران برای کنار زدن مهرعلیزاده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: محمد عطریانفر، یکی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به تازگی مدعی شده است که محسن مهرعلیزاده بفع عبدالرضا همتی کنار می‌رود. او در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفته است: «ما باورمان این است که آقای همتی و مهرعلیزاده با هم حرکت می‌کنند و قبل از پایان رقابت انتخاباتی هر کدام موقعیت بهتری داشت، دیگری به سود او کنار می‌رود. سیاست ما این است هر چند نامزد داشته باشیم قبل از روز انتخابات یک نظرسنجی صورت بگیرد و نامزد نهایی بر اساس آن در رقابت بماند». عطریانفر در پاسخ به این پرسش که آیا در نهایت مهرعلیزاده به سود آقای همتی کنار خواهد رفت، بیان کرد: «بله. همینطور است».

کارگزاران سازندگی اخیرا به‌طور صریح از عبدالناصر همتی حمایت کرده است؛ چنانکه دو روز پیش غلامسحین کرباسچی، دبیرکل این حزب گفته است که همتی مورد حمایت کارگزاران است. این حمایت در حالی است که تا این لحظه توافقی میان حمایت از همتی در بین اصلاح‌طلبان وجود ندارد؛ چنانکه نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که جبهه اصلاحات نامزدی ارائه نمی‌دهد یا در همین روزهای اخیر مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای البته تند مطرح کرد که در نظر نهاد اجماع‌ساز «سنجیده است و نامزدی ارائه نخواهد شد». اهمیت بیانیه مجمع روحانیون در آن است که می‌شود این نظر را تا این لحظه موضع سید محمد خاتمی دانست و گویا خاتمی بنای حمایت از هیچ یک از نامزدها را ندارد که البته هیچ بعید نیست این دیدگاه تا روز انتخابات تغییر کند. از سوی دیگر حزب اتحاد ملت هم همین موضع را دارد و به نوعی رویکرد کارگزاران در اقلیت قرار دارد.

حالا کارگزاران سعی می‌کند دیگر احزاب اصلاح‌طلبان را قانع به حضور از همتی کند که البته تا کنون به جز حزب ندا حزب دیگری همراه کارگزاران نشده است. در این بین سخن عطریانفر نشان می‌دهد که کارگزاران تمام تلاش خود را برای کنار زدن هرگونه مانع بر سر راه همتی به کارگرفته است و در حالی این ادعا یعنی کنار رفتن مهرعلیزاده به نفع همتی مطرح می‌شود که هیچ سخنی از سوی مهرعلیزاده یا اطرافیان او در تأیید چنین فرضیه‌ای وجود ندارد و به نظر می‌رسد که کارگزاران قصد دارد با فشار حداکثری به جبهه اصلاحات و محسن مهرعلیزاده، همتی را تنها گزینه موجود معرفی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها