کد خبر: 621235
تاریخ انتشار :

پوشش زنده مواضع امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مناظره

ما جوان‌ها دنبال تحول عظیم هستیم

در بسته خبری پیش رو سخنان سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پوشش داده می‌شود.

ما جوان‌ها دنبال تحول عظیم هستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با حضور سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در حال برگزاری است.

موضوع این مناظره اقتصادی است و نامزدها مواضع خود در این حوزه را اعلام می‌کنند.

در بسته خبری پیش رو سخنان  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پوشش داده می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی، به منظور شرکت در نخستین مناظره انتخاباتی وارد سازمان صدا و سیما شد. او در بدو ورود به رسانه ملی گفت: من حل مشکل را در جابجا شدن اشخاص نمی‌دانم. مشکلات پایدارتر از اینهاست، نوع کشورداری و حکمرانی ما مشکل دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی علیرغم توفیقاتی که داشته، نظام اداری را نتوانسته بر اساس آرمان‌ها تغییر کند،گفت: برای تحول عظیم پا به میدان گذاشتم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه من صدای جوانان، زنان بانوان و دختران هستم،تاکید کرد: صدای سربازان و آسیب دیدگان از بورس هستم. من رقیب خود را شخص نمی‌دانم من به قول ضرغامی آمده‌ام تا زیر میز بزنیم البته نه میز اشخاص بلکه زیر میز روش کشور داری.

پس از قرعه‌کشی مشخص شد که شماره صندلی قاضی‌زاده هاشمی در مناظره سه است.

کاش مسئول بانک مرکزی خود را مسئول ریال بداند تا دلار

قاضی زاده هاشمی در اولین نوبت سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی حفظ ارزش پول ملی گفت: درباره ارزش پول ملی در چند سطح می‌شود بحث کرد. وقتی از حفاظت از پول ملی حرف می‌زنیم، آن طرف تورم است؛ وقتی تورم را کنترل کنیم، می‌توانیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم. مسئله بعدی ما حکم‌رانی ریال است. متأسفانه در کشور ما مسئولین به‌جای حفاظت از ارزش پول ملی باشند، مسئول حفاظت از ارز خارجی شده‌اند. پول ملی مسئول مشخصی ندارد و مسئولان که مسئولیت پاسخگویی دارند بر گردن دیگران می‌دانند. ای کاش مسئول بانک مرکزی خود را مسئول ریال بداند تا دلار. او همچنین بیان کرد: ما بسته مفصلی تهیه کردیم که 51 پروژه به مسئله کنترل قیمت و تورم بر‌می‌گردد.

با دوقطبی و تهمت، بی‌برنامگی‌های خود را پوشش می‌دهند

قاضی‌زاده هاشمی در بخش نقد سخنان دیگر نامزدها بیان کرد: من گفت‌وگوی دوستان را که گوش می‌دادم فکر می‌کردم مردم انتظار بیان چه مطالبی از نامزدهای ریاست‌جمهوری دارند؟ انتظار این است وقتی تا خرخره در مشکلات غرق هستند بگویند چه برنامه‌هایی داریم. اینکه بحث از مناظره اقتصادی به انحراف می‌رود نشان‌دهنده این است که همان‌طور که در این سال ها برنامه نداشتند الان هم ندارند و با ایجاد دوقطبی‌های کاذب، تهمت و گفتن اینکه پوششی هستیم، می‌خواهند بی‌برنامگی‌هایشان را پوشش دهند. من دوسه سالی تحت عنوان دولت سلام برنامه تهیه کرده‌ایم؛ درباره بودجه، عدم بازگشت بدهی‌ها، موضوع مالیات و... کار کرده‌ایم اما نکته‌ای را می‌گویم. مسئله ما مدیریت هست اما مهمتر از مدیریت وجود ساختارهای نادرست است. اگر می‌خواهیم اصلاح اقتصادی کنیم و با فساد مبارزه کنیم باید به سراغ اصلاح ساختارهای تضعیف‌کننده برویم. اکنون نیمی از جمعیت در پنج دهک قرار گرفته‌اند و 70درصد منابع  به تهران و 20درصد به 25 استان تخصیص داده شده است. منابع وقتی این‌طور تقسیم می‌شوند باید خوزیستان این طور باشد، خانه 500میلیونی به پنج میلیادری تبدیل شود، باید منابع برود در ترکیه و به آپارتمان تبدیل شود. اگر این ساختار حفظ شود و صرفا مدیران عوض شودند و مثلا اصلاح‌طلبان بروند و اصولگرایان بیایند یا برعکس نتیجه نمی‌دهد. ما باید برای مبارزه با فساد به سمت اصلاح‌ ساختارها برویم.

باید ساختارها اصلاح شود

او در نوبت بعد سخنانش اظهار کرد: در روش اداره کشور باید اصلاح‌های اساسی صورت گیرد. امام(ره) که آمدند یک سری نهاد اقتصادی انقلابی ایجاد کردند اما معماری ساخاری دستگاه‌ها با انقلاب تغییر نکرد و الان فرسوده شده است. اکنون زانوی دولت بر گردن است و دولت باید زانوی خود را از گردن مردم بردارد. دولت وظیفه دارد استیفای حقوق مردم از دولت بکند نه برعکس. ما یک نظام تحولی برای تغییر اکوسیستم کشور طراحی کردیم. باید یگ دگردیسی رخ دهد؛ دیگر با پروژه و برنامه حل نمی‌شود. ما برای 20 مسئله 20 راهکار برنامه‌ریزی کردیم. یک مسئله تورم و گرانی است. ما طراحی کردیم برای آنکه تورم ظرف چهار سال تک رقمی شود. برای مسئله اقتصاد و ازدواج طرح‌هایی داریم. وزارت خانواده ایجاد می‌کنیم و صندوق اعتبار خانواده را پیش‌بینی کرده‌ایم و  500 میلیون اعتبار برای ازدواج و خرید و جهزیه. الان هفت میلیون نفر یا بیکار یا شغل ناقص داریم. سعی می‌کنیم تا پنج میلیون نفر را به مشاغلی ببریم که حداقل معیشت را برخودار شوند. مسئله بعدی مسئله بورس است.

رانت‌های مختلف تولید را تهدید می‌کند

قاضی‌زاده هاشمی در نخستین نوبت خود از بخش دوم مناظره گفت: متأسفانه شاهد مافیای بزرگ واردات هستیم که با برخورداری رانت‌های مختلف  تولید را تهدید می‌کنند. واردات، تولید را تهدید می‌کند و از مبادی رسمی قاچاق صورت می‌گیرد در فصل برداشت برنج در کشور برنج از خارج وارد می‌شود.

سریعترین جابه‌جایی شهری به روستایی را داریم

او در نوبت دیگر سخنان خود بیان کرد: سازمان‌ها منابع مالی را نادرست پخش می‌کنند نتیجه آن می‌شود مهاجرت کشاورزان. ما یکی از سریعترین جابه‌جایی شهری به روستایی را داریم. ما بیشترین درصد مالیات در تولید را داریم.

در جمع حاضر من جوان‌تر هستم

قاضی‌زاده همچنین گفت: «در جمع حاضر من جوان‌تر هستم، ما جوان‌ها دنبال تحول عظیم هستیم. ما سه سالی است به این جمع بندی رسیدیم که نحوه اداره کشور مشکلاتی دارد. کل هنر ما این است که مدیریت صندوق‌ها را جابه‌جا کنیم. در کتابمان ۱۹ برنامه اجرایی دقیق را ذکر کرده‌ایم.

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی گفت ما جوانها من خیلی خندیدم .چون منم 63-ساله ام فکر میکنم 18 ساله ام

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها