کد خبر: 621334
تاریخ انتشار :

تولیت آستان قدس:

قهر با انتخابات به اسلام صدمه می‌زند ه مسئولان

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر صندوق‌های رای خلوت باشد و با انتخابات قهر کنیم و حضور حداکثری پای صندوق‌های رای محقق نشود اشخاص و مسوولان صدمه نمی‌بینند بلکه اسلام صدمه می‌بیند.

قهر با انتخابات به اسلام صدمه می‌زند ه مسئولان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه نیوز، تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر صندوق‌های رای خلوت باشد و با انتخابات قهر کنیم و حضور حداکثری محقق نشود اشخاص و مسوولان صدمه نمی‌بینند بلکه اسلام صدمه می‌بیند.

حجت الاسلام احمد مروی روز یکشنبه در مراسم شهادت امام صادق(ع) در مدرسه علمیه نواب مشهد افزود: امام خمینی(ره) فرمود اگر این انقلاب شکست بخورد تا ۳۰۰، ۴۰۰ سال دیگر سر بلند نمی‌کند و اینها هشدار و اتمام حجت است.

وی ادامه داد: ما توجیه گر اعمال و رفتار حکمرانان نیستیم ولی وظیفه داریم نظام اسلامی را تقویت کنیم. اگر انتخابات سرد برگزار شود دشمن می‌گوید آینده و سرنوشت این کشور برای مردم اهمیت ندارد و دشمن را پر رو و لبه شمشیر او را علیه اسلام و ایران تیزتر می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن اگر احساس کند مردم عقب نشسته اند چشم طمع به کشور می دوزد چنان که اوایل انقلاب هم که احساس کرد به لحاظ نظامی در ضعف هستیم برای ضربه زدن به این ملت و کشور حمله کرد و  همان دشمن همچنان هست و مترصد فرصت است.

مروی با بیان این که مردم هیچ وقت حاضر نیستند نتیجه رفتار آنها کمک کردن دشمن به کشور باشد افزود: مردم خوب و صبوری داریم و ما نتوانستیم این همه حضور در صحنه و فداکاری را آن گونه که در شأن مردم است جبران کنیم.

وی ادامه داد: باید درد دل‌های مردم را بشنویم و احساس همراهی و همدردی کنیم، اما توجیه مردم در دفاع از انقلاب و اسلام و نظام اسلامی مساله‌ای نیست که بتواند تحت‌الشعاع مشکلات و درد دل‌های فرضا به حق مردم قرار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم گلایه و مشکلات دارند و در بسیاری از موارد حق با مردم است اما اینها باعث نمی‌شود کنار بکشیم ما وظیفه داریم نظام را برای اقامه دین تقویت کنیم چنان که اگر جای دیگری هم نظام اسلامی تشکیل می‌شد وظیفه داشتیم آن را تقویت نماییم.

مروی افزود: باید شاخص‌های شرد و پیشرفت را گفت در طول این دوره‌های مختلف ریاست جمهوری خدماتی هم انجام شده است اما نتوانستیم در بیان خدمات انقلاب به گونه‌ای عمل کنیم که مخاطب را قانع نماییم.

وی با اشاره به شهادت امام جعفر صادق(ع) ادامه داد: تلاش ائمه فقط بیان احکام نبود بلکه اقامه دین بود و این به زیرساخت نیاز دارد و آن تشکیل حکومت است اقامه دین، حکومت، ابزار، زیرساخت و قدرت می‌خواهد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در زمان امام صادق(ع) کلاسهای درس دیگری هم از سوی برخی افراد برگزار می‌شد اما حوزه درس آن حضرت با بقیه متفاوت بود، اگر فقط می‌نشست و احکام شرعی را بیان می‌کرد حاکمان هم با او کاری نداشتند اما امام با بیان و استدلال، منطق حکومت را به چالش می‌کشاند.

مروی افزود: آن حضرت معلوم می‌کرد که حاکمان از فقه، معرفت، تفسیر و علم و دانش کاملاً بی بهره هستند و این بزرگترین خطر برای حاکمانی بود که خود را جانشین پیامبر(ص) می‌دانستند. همچنین آن حضرت فقه درباری را در برابر فقه اسلام ناب به چالش می‌کشید.

امروز شانزدهم خرداد ماه برابر با ۲۵ شوال مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها