کد خبر: 621347
تاریخ انتشار :

اخراج سفرای رژیم صهیونیستی از ایرلند شمالی و انگلیس! + جزئیات

شورای شهر بلفاست با تصویب طرحی از دولت های انگلیس و ایرلند خواست تا سفرای رژیم صهیونیستی در آن کشورها را اخراج کنند.

اخراج سفرای رژیم صهیونیستی از ایرلند شمالی و انگلیس! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شورای شهر بلفاست در ایرلند شمالی با تصویب طرحی از دولت های انگلیس و ایرلند خواست تا سفرای رژیم صهیونیستی در آن کشورها را اخراج کنند.

همزمان در جمهوری ایرلند، دانشجویان و فعالان طرفدار فلسطین در مقابل وزارت خارجه ایرلند در دوبلین تحصن اعتراض آمیز کردند. آنها ساعت ها ورودی را مسدود کردند و پلاکاردهایی را تکان دادند که ایرلند را به اخراج سفیر رژیم صهیونیستی دعوت می کرد.

«فیونا فرگوسن» یک سیاستمدار چپگرا و عضو انجمن «افراد قبل از سود» که استارت رای گیری را زد، در جلسه رأی گیری گفت: «من فکر می کنم اخراج سفرا اولین قدم - یک گام مقدماتی - برای اقدام بیشتر است، اما این یک گام فوق العاده مهم و نمادین است. 

در بخشی از این طرح آمده است: «لیست فزاینده‌ ای از سازمان‌ های حقوق بشری همچون جدیدترین گزارش دیده‌ بان حقوق بشر اقدامات اسرائیل را همچون آپارتاید می‌ داند».

این طرح سپس با اشاره به این موارد تاکید می‌ کند: همکاری عادی با اسرائیل در این شرایط قابل دفاع نیست».

در این طرح با تأکید بر حمایت مردم ایرلند شمالی از ملت فلسطین آمده است: «شورا (شورای شهر بلفاست)، تاریخ غنی همبستگی و کنشگری تمامی جوامع شهر بلفاست در حمایت از فلسطین را به رسمیت می‌ شناسد و یکی از این حمایت‌ ها به همین روزهای اخیر مربوط می‌ شود که اعتراضات گسترده‌ ای برگزار شد که مردم خواستار پایان بدرفتاری اسرائیل با فلسطینیان شدند و چنین همبستگی شهروندان ما می‌ تواند ابزار مهمی در توقف حمایت ما از اقدامات اسرائیل باشد».

این طرح از شورای شهر می خواهد که از ایرلند و انگلیس بخواهد سفرای رژیم صهیونیستی را  فوری از دفتر اخراج کنند.» این رأی با رأی احزاب چپ از جمله «سین فین» بزرگترین حزب شورا با 18 کرسی از 60 کرسی تصویب شد.

اما احزاب مخالف، مخالفت خود را با این طرح ابراز داشتند.

«جان کایل» از حزب اتحادیه مترقی ایرلند شمالی مدعی شد: «یهودیان ساکنان اصلی بومی فلسطین هستند و به همین ترتیب حق حیات به عنوان یک دولت را دارند. اسرائیل با سازمان هایی روبرو می شود که حق وجود آن را به رسمیت نمی شناسند ... و این یک یهود ستیزی است.»

در تاریخ 21 مه، رژیم صهیونیستی به حملات 11 روزه که منجر به شهادت بیش از 230 نفر در فلسطین شد، خاتمه داد. اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان واکنش‌ های زیادی را در میان افکار عمومی جهان به همراه داشت.

منبع: جماران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها