کد خبر: 621356
تاریخ انتشار :

بایدن معتقد است پکن نباید در تعیین قوانین تجارت جهانی شرکت داده شود

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، چین نباید در تعیین و توسعه قوانین مربوط به تکنولوژی و تجارت جهانی شرکت داده شود.

بایدن معتقد است پکن نباید در تعیین قوانین تجارت جهانی شرکت داده شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مقاله‌ای که توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، نوشت: در جریان سفر به بروکسل، با رئیس کمیسیون اروپا و رئیس شورای اروپا دیدار و درباره اینکه چطور آمریکا و اروپا می‌توانند با یکدیگر همکاری نزدیکی در زمینه چالش‌های جهانی داشته باشند، مذاکره خواهم کرد. ما تلاش می‌کنیم تا اطمینان پیدا کنیم که دموکراسی‌های بازار و نه چین یا هیچ کس دیگری، قوانین قرن بیست و یکم پیرامون تکنولوژی و تجارت را خواهند نوشت. ما هدف یک اروپای کامل، آزاد و در صلح را دنبال خواهیم کرد.

بایدن تاکید کرد: این به دموکراسی‌های پیشرو جهان بستگی دارد تا جایگزینی با استاندارد بالا را به جای چین به منظور ارتقاء زیرساخت‌های طبیعی، بهداشتی و دیجیتال پیشنهاد دهند.    

جو بایدن روز پنجشنبه با امضای فرمانی اجرایی سرمایه گذاری آمریکایی‌ها در تعدادی از شرکت‌های چینی دارای ارتباطات ادعایی با بخش‌های نظامی و جاسوسی این کشور را ممنوع کرد. این دستور اجرایی دولت بایدن لیست منتشر شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را گسترش می‌دهد و به جای 44 شرکت 59 شرکت چینی را هدف می‌گیرد. این دستور اجرایی از دوم اوت به اجرا در می‌آید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها