کد خبر: 621362
تاریخ انتشار :

اعلام موضع روسیه درباره نشست آتی شورای حکام با موضوع برجام

میخاییل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد که جلسه شورای حکام آژانس انرژی هسته ای بین المللی فردا ۷ ژوئن(۱۷ خرداد) با یک دستور کار گسترده آغاز به کار می کند ، اما با توجه به مذاکرات احیای برجام انتظار می رود که مشکلی برای این مذاکرات رخ ندهد.

اعلام موضع روسیه درباره نشست آتی شورای حکام با موضوع برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، اولیانوف در توئیتی نوشت: «در نشست آتی حکام دو گزارش مدیرکل که برای ایران چندان مطلوب نیستند مورد بررسی قرار می گیرد، اما انتطار می رود تحول خاصی رخ ندهد. همه غیرقابل قبول بودن مداخله در مذاکرات وین در مورد برجام را درک می کنند.»

پنجمین دور کمیسیون مشترک برجام به دنبال بیش از یک هفته گفت‌وگوهای فشرده در قالب های دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف، چهارشنبه شب هفته گذشته در گراندهتل وین تشکیل جلسه داد.

در این نشست روسای هیات های کشورهای عضو برجام به ارزیابی آخرین وضعیت گفت و گوها پرداختند.  

همه هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته تا این مرحله، یک بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت و گوها در روزهای آتی با هدف یافتن راه حل هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در نشست کمیسیون مشترک مقرر شد ضمن تداوم تماس ها و گفت و گوها در سطح کارشناسی، روسای هیات ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به کشورهای خود عزیمت کرده و مذاکرات ظرف روزهای آتی مجددا از سر گرفته شود.

بر اساس این گزارش جلسه بعدی کمیسیون توافق هسته ای ایران قرار است در ۱۱ ژوئن ( ۲۱ خرداد) برگزار شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها