کد خبر: 621550
تاریخ انتشار :

پوشش زنده مواضع مهرعلیزاده در مناظره دوم

مه و خورشید و فلک را به خط کرده‌اند که نفر خاص را رئیس جمهور کنند

در بسته خبری پیش رو سخنان محسن مهرعلیزاده پوشش داده می‌شود.

مه و خورشید و فلک را به خط کرده‌اند که نفر خاص را رئیس جمهور کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با حضور سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در حال برگزاری است.

موضوع این مناظره سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است و نامزدها مواضع خود در این حوزه را اعلام می‌کنند.

 

در بسته خبری پیش رو سخنان محسن مهرعلیزاده پوشش داده می‌شود.

 

انتقاد از دوپینگ 5 دقیقه‌ای

محسن مهرعلیزاده در بدو ورود به سازمان صداوسیما گفت: روش من روش گذشته خواهد بود که با رعایت همه شئون، موارد را بررسی و نسبت به روشن شدن اذهان مردم اقدام خواهم کرد. 

وی با کنایه به وقت اضافه‌ای که رسانه ملی قرار است به رئیسی بدهد، گفت: بر اساس شایعاتی که شنیدم قرار است که دوپینگ ۵ دقیقه ای به کاندیدا خاص بدهند انشاالله این اتفاق نیفتد.

ترک زبان نه آذری زبان

مهرعلیزاده در پاسخ به اولی پرسشی که به قید قرعه برای او مشخص شد، درباره مواضع خود درباره برجام گفت: مواضع ایران مواضع درستی است و باید با قدرت مذاکره کنیم تا برجام زنده شود و حقوق ایران در برجام بازگردانده شود البته باید همه تصمیم گیرندگان در همه نهادها و قوا همکاری کنند.

او در واکنش به اظهارات رئیسی درباره بداخلاقی‌های مناظره قبلی و گذشتن از حق خود، گفت: فرمودند آذری زبان ها از او دلجویی کرده‌اند اما اینجا آذری زبانی نبوده که به ایشان توهین کرده باشد. ضمن اینکه ما آذری زبان نداریم و آنچه داریم ترک زبان است. در استفاده از این کلمه توجه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه آقای رئیسی قاضی هستند میخواهم که دقت بیشتر لحاظ کنند. اخلاق و بداخلاقی را چطور تعریف می‌کنیم؟ اگر مطالبی را که در خصوص مدرک تحصیلی ایشان گفتم، می‌گویند مطلب حقی بود. من با احترام گفتم که ایشان از نظر کلاسیک شش کلاس خوانده‌اند و بعدا معادل‌سازی کرده‌اند.

مهرعلیزاده گفت: مساله اخلاق را باید در جامعه جاری کنیم. همین دو روز قبل صداوسیما 5 دقیقه از فیلم انتخاباتی من را سانسور کرد. این بداخلاقی است و دیدیم که در فضای مجازی غوغا شد و مردم گفتند که صدا و سیما به جای ملی ، عشقی شده است.

او تاکید کرد: من از آقای رئیسی که قاضی است میپرسم که چرا فیلترینگ را راه انداختید.

وعده های انتخاباتی

مهرعلیزاده در فرصت چهار دقیقه ای خود برای نقد سایر نامزدها گفت: درباره راه حل آقای رئیسی برای کاهش فاصله طبقاتی باید بگویم که این ها اصلا کافی و تخصصی نبود. مشکلات ما بسیار است. هر سال برای حداقل دستمزد با کارگران چانه می‌زنیم و این افزایش حقوق ها کارگران را تامین نمی‌کند. به نظر من باید در گام اول یک سه جانبه بین کارگران و کارفرما و دولت داشته باشیم.

وی اشاره به وضعیت معلمان کرد و رتبه بندی آنان را ظلم دانست. همچنین گفت که باید کاری کنیم که مثل اساتید دانشگاه مدارک بالاتر دارند از مزایا بیشتری برخوردار شوند.

مهرعلیزاده کولبران و سوخت‌بران را قشر فراموش شده خواند و تاکید کرد که باید برای آنان فکری شود.

وی همچنین گفت باید صندوق درآمد پایدار برای افرادی که شغلی مشخصی ندارند، ایجاد شود. مهرعلیزاده به تشکیل صندوق بیمه تکمیلی رایگان اشاره کرد و گفت: این بیمه ها در حد دوا و درمان جزئی است.

او اشاره ای هم به وضعیت هنرمندان و پرستاران کرد و گفت: در دوران کرونا پرستاران آسیب جدی دیدند. حتی معلمان در این شرایط سختی کشیدند.

حجاب و بهداشت

مهرعلیزاده در سه دقیقه پایانی خود در بخش اول مناظره گفت: ما نباید به دخترخانومی که یک‌ذره از موهایش بیرون است، پیامک وحشت بدهیم. توقعم از آقای رئیسی که قاضی است این است که تذکر بدهد. 

وی گفت: وقتی چند جوان در پارک آب پاشی می کنند و بازی می کنند نباید با آنها برخورد شود و همین امر باعث فرار نخبگان می شود.

وی افزود: نمی‌شود که وزیر بهداشت با شعر و شاعری و قسم حضرت عباس کرونا را مدیریت کند. اینگونه کرونا مهار نمی‌شود. من طی سه ماه تمام مردم را واکسینه می‌کنم.

جوانان را فراری ندهیم

مهرعلیزاده در بخش دوم مناظره و در پاسخ به پرسشی درباره فناوری هسته‌ای گفت: به نظر من باید انیستیتوهای مشخصی که تخصصی روی این مساله و معطوف به عملیات اجرا کار کنند، ایجاد شود. شرط تداوم ان است که به جوانان میدان دهیم و آنان را از کشور فراری ندهیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از کشور جوانان و بانوان هستند که در سالهای گذشته به خاطر مسائل اجتماعی زیر فشار بوده اند، باید با تشکیل سازمان های مشخص حمایت کنیم. باید بانوان را در فضاهای کارشناسی و مدیریتی به کار بگیریم. در دولت من در هر استان یک معاون زن خواهیم داشت. اگر مجلس همراهی کند سه وزیر زن منصوب می‌کنم و اگر نکرد به عنوان معاون. میانگین سنی دولت من 45 سال خواهد بود.

حضور زنان در ورزشگاه

مهرعلیزاده گفت: امروز دیگر اقتصاد، حکمرانی و شهر هوشمند است. امروزه دیگرباید فضا را برای این قضیه باز کنیم تا جوانان در این زمینه کار کنیم. متاسفانه از اینکه هنوز درگیر اینترنت و فیلترینگ هستیم تعجب میکنم. وزیر جوان البته خوب کار کرده است.

وی افزود: معیشت یک میلیون نفر در کشور به فضای مجازی است و فیلترینگ هایی که در برخی شلوغی‌ها در سال های گذشته انجام شد به کشور زیان زد. 

مهرعلیزاده خطاب به رئیسی نیز گفت: نباید سیاه نمایی کنیم، ما در سال 76 تا 84 دولت خاتمی را داشتیم که عدالت ایجاد کرد و شهره بود. حتی در دولت احمدی نژاد طرح مسکن مهر را داشتیم که اگر چه معیوب شد اما برخی را صاحب خانه کرد. یا یارانه در جامعه اثر داشت. همچنین یادش به خیر که خانم ها در ورزشگاه حضور داشتند.

اثر رای مردم

مهرعلیزاده در بخش جمع بندی نیز طبق متنی که از قبل آماده کرده بود، گفت: ای مردم، اگر رای شما اثر نداشت چرا مه و خورشید و فلک را به خط کردند که یک نفر خاص را ریس جمهور کنند؟

وی مردم را مخاطب قرار داد و گفت: از رای شما نگران هستند. گویی این ها قاضی هستند و مردم متهم. گویی مردم رعیت هستند و این ها میر.

او گفت: شاید بگویید ما مثل قبلی‌ها هستیم که وعده‌هایی می‌دهند و می‌روند و رای ما اثر ندارد. اگر رای شما اثر نداشت چرا انتخابات حداقلی را دنبال می‎کنند؟ 

مهرعلیزاده افزود: برخی به جای ارائه راهکار می‌گویند اقتصاددانان را به صف می‌کنیم و نامزدها را به محاکمه و ممنوع‌الخروجی تهدید می‌کنند. گویی مردم رعیت هستند و این‎ها ارباب. بیایید نگذاریم که عده‎ای قلیل بر ما تصمیم بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها