کد خبر: 621832
تاریخ انتشار :

اعرافی، ریاست خود بر قوه قضائیه را تکذیب کرد

عضو فقهای شورای نگهبان در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسیر قانونی طی شده است و مدارک به صورت مستند موجود است و جای اعمال سلیقه به آن معنا وجود ندارد. بشر در هر جایی که باشد، ممکن است درصدی اعمال سلیقه داشته باشد اما مبنا، مبنای قانونی مشخصی است.

اعرافی، ریاست خود بر قوه قضائیه را تکذیب کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه نشست کارآموزان وکالت استان تهران در خصوص شایعاتی مبنی بر جایگزینی وی بر ریاست قوه قضاییه گفت: این اخبار را به کلی تکذیب می‌کنم.

وی در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان نیز گفت: معیار رد صلاحیت‌ها قانون است؛ از چهار یا پنج مرجع رسمی کشور اطلاعات به شورای نکهبان می‌رسد و کارشناسان این اطلاعات را تحلیل مایسنای‌کنند و در شورای نگهبان مباحثات مفصلی بر سر آن انجام می‌شود.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: البته همیشه به این صورت نیست که یک تک مدرک ملاک قرار بگیرد. مجموعه مدارک و اسناد و گزارشات واصله مد نظر قرار می‌گیرد و براساس رأی اکثریت تصمیم اتخاذ می‌شود.

این عضو فقیه شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سلیقه در تصمیم‌گیری‌ها دخالت نداشته است؟ گفت: مسیر قانونی طی شده است و مدارک به صورت مستند موجود است و جای اعمال سلیقه به آن معنا وجود ندارد. بشر در هر جایی که باشد، ممکن است درصدی اعمال سلیقه داشته باشد اما مبنا، مبنای قانونی مشخصی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها