کد خبر: 622013
تاریخ انتشار :

پوشش زنده مواضع علیرضا زاکانی در مناظره

باید علیه غارت‌گران قیام کنیم

در بسته خبری پیش رو سخنان علیرضا زاکانی پوشش داده می‌شود.

باید علیه غارت‌گران قیام کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - سومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با حضور سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در حال برگزاری است.

موضوع این مناظره «دغدغه‌های مردم» است و نامزدها مواضع خود در این حوزه را اعلام می‌کنند.

او در پس از ورود به صداوسیما در میان خبرنگاران گفت: امروز رقابت میان غارتگران و غارت شدگان است و بنده خودم را صدای غارت شدگان می‌دانم. روزی به میدان رفتیم تا در مقابل متجاوزان خارجی قد علم کنیم، اما امروز در مقابل غارت کنندگانی قرار داریم که آبرو، جان و مال مردم را هدف قرار دادند. امروز بر خودم واجب می‌دانم با تمام وجود در مقابلشان بایستم و با حرف های جدید مشت کسانی که می‌خواهند مردم را فریب دهند باز کنم.

سعی کردم با گردن کلفت‌ها درگیر بشوم، از برادر رئیس‌جمهور تا دادستان سابق تهران

زاکانی در بخش اول سخنانش گفت: ام‌المسائل کشور، گرانی و تورم است. تورم ۵۲ درصدی فاجعه‌ای است که دولت روحانی ایجاد کرده است، آقای همتی پاسخگوی رشد پایه پولی و نقدینگی باشد. تورم را در سال اول نصف خواهم کرد. تلاش کردم در این ۴۲ سال، صدای غارت شدگان و خفتگان باشم.

او ادامه داد: سعی کردم با گردن کلفت‌ها درگیر بشوم، از برادر رئیس‌جمهور تا دادستان سابق تهران. ریشه فساد را خشک خواهم کرد. ۲۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری شرکت‌های دولتی که به ۳ برادر داده شده را از حلقوم آنها بیرون می‌کشم. به دهک‌های کم‌درآمد از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان یارانه جدید پرداخت خواهد شد.

آقای همتی چرا به مردم دروغ می‌گویید؟

زاکانی در بخش نقد سخنان دیگر نامزدها بیان کرد: مردم عزیز مشکل ما سه نان است، نخواستن، نتوانستن، ندانستن که هر سه را دولت اقای روحانی انجام داده است. آقای همتی آبان ۹۸ گفته بود که نرخ بنزین ۴ دهم درصد در تورم تاثیر دارد! بعدا خودشان گفتند که با افزایش قیمت بنزین مخالف بودم! چرا دروغ می‌گویید؟ نامه شما موجود است و آن را امضا کرده‌اید. گذشت آن دورانی که کلاه سر مردم می‌گذاشتید.

او افزود: آقای مهرعلیزاده کرسنت خسارت داشته، شما اطلاع ندارید یا معلوم نیست کجا زندگی می‌کردید! حرف سیاسی که مشکل را حل نمی‌کند، خواستید حرف سیاسی بزنید بیایید خود ما یادتان بدهیم. ما دلار نجومی، حقوق نجومی، نقدینگی نجومی، اختلاس نجومی و پررویی نجومی داریم.

روحانی چون اقتصاد بلد نبود همتی را بر بانک مرکزی گذاشت و فاجعه آفرید

او در نوبت نخست سخنانش در بخش دوم مناظره گفت: روحانی چون اقتصاد بلد نبود آقای همتی را بر بانک مرکزی گذاشت و فاجعه آفرید. اولین کاری که انجام می‌دهیم رویکرد غلط دولت کنونی را عوض می‌کنیم از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های داخلی استفاده می‌کنیم توانمندی‌های زیادی در حوزه تولیدی در داخل کشور داریم از رتبه ۷ در حوزه معدن به رتبه ۲۰ رسیدیم  نسب به ظرفیت‌های منطقه و جهان نهایت استفاده می‌شود  کشور را می‌توان به بهترین نحو اداره کرد، اما این آقایون نمی‌توانند. دولتی که به همه افراد توهین می‌کند امروز به من پلیس بد می‌گوید.

آقای همتی چرا کامنت‌های اینستاگرامت را بستی؟

زاکانی در بخش نقد سخنان دیگر نامزدها بیان کرد: آقای همتی کامنت‌های زیر اینستاگرامت را بستی و جرات نداری با مردم مواجه شوی، آن وقت صحبت از انتقاد از فیلترینگ می‌کنی؟

او ادامه داد: ریشه فساد را در کشور خشک خواهم کرد، ریشه دروغ را خواهم کند. جنگ اقتصادی را به جُنگ شادی تبدیل کردند.

باید علیه غارت‌گران قیام کنیم

علیرضا زاکانی در بخش پایانی سخنانش و به عنوان جمع‌بندی گفت:  برخی مسئولان بر سر مردم کلاه گذاشتند و باید بر علیه آن‎ها قیام کنیم؛ باید علیه غارت‌گران قیام کنیم؛ اکنون وقت قیام است. از تصمیم‌گیری در کشور تمرکززدایی می‌کنم. قول می‌دهم که با برنامه‌ای که ۱۰ سال است آماده کردم تمام ظرفیت‌ها را به فعالیت وادارم. با مقررات‌زدایی ظرف چهارم سال ریشه اعتیاد را خشک می‌کنم. به مردم دروغ نمی‌گویم از محل تورم دولت را اداره نمی‌کنم. بستگان و فامیل خودم را سرکار نمی‌آورم و قانون را پیاده می‌کنم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها