کد خبر: 622283
تاریخ انتشار :

آقایی: امروز جلسه مهم اصلاح‌طلبان/ احتمالا بیانیه صادر می‌شود

هدایت‌الله آقایی گفت: امروز جبهه اصلاحات جلسه‌ای دارد و هیچ بعید نیست که یک بیانیه دیگر هم صادر شود تا بیانیه قبلی قدری تعدیل شود.

آقایی: امروز جلسه مهم اصلاح‌طلبان/ احتمالا بیانیه صادر می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وضعیت انتخاباتی در جبهه اصلاحات مبهم است و معلوم نیست که آیا در نهایت اصلاح‌طلبان به طور رسمی از یکی از نامزدهای موجود اصلاح‌طلب حمایت می‌کنند یا خیر؟

هدایت‌الله آقایی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی درباره آخرین تصمیمات در جبهه اصلاحات به «فردا» گفت: «از همان روزی که بیانیه نهاد اجماع‌ساز مبنی بر عدم ارائه نامزد صادر شد، برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب باور داشتند که موضع‌گیری عجولانه‌ای صورت گرفته است. البته بعد از آن مجمع روحانیون مبارز بر آن بیانیه صحه گذاشت و در بیانیه‌ای تندتر اعلام کرد که ما هم نامزدی نداریم. من با این رویکرد موافقم و من هم باور دارم در شرایطی نامزدهای اصلی جبهه اصلاحات ردصلاحیت شده‌اند نباید از نامزد خاصی حمایت کرد».

او ادامه داد: «اما به هر حال افرادی مثل آقایان کرباسچی و مرعشی در حزب کارگزاران بر موضع بودند هرگونه بیانیه‌ای از سوی نهاد اجماع‌ساز باید در روزهای منتهی به انتخابات صادر می‌شد. به هر حال هرچه بود دیگر تمام شده و اکنون دیر است که تصمیم خاصی درباره حمایت از نامزدها گرفته شود».

این فعال سیاسی درباره نامه اخیر خاتمی به یکی از احزاب اصلاح‌‌طلب بیان کرد: «پیام آقای خاتمی مربوط به دو هفته پیش است و او در این پیام موضع صریحی درباره حمایت یا عدم حمایت از نامزدها نگرفته است».

او افزود: «در حال حاضر جبهه اصلاحات به عنوان یک شخص حقوقی نامزدی ندارد و احزاب هم تعهد کرده‌اند که به نظر نهاد اجماع‌ساز تمکین کنند و اینکه اکنون اعلام حمایت‌هایی می‌شود، مربوط به اشخاص است، نه احزاب».

او درباره مواضع غلامسحین کرباسچی اظهار کرد: «آقای کرباسچی از جانب خودش سخن می‌گوید نه حزب کارگزاران و حزب کارگزاران سازندگی تا کنون به صورت رسمی از هیچ‌یک از نامزدها حمایت نکرده است؛ هرچند ممکن است نظرات آقای کرباسچی به پای کارگزاران نوشته شود اما از نظر سازمانی نظر او تا وقتی بیانیه‌ای رسمی صادر نشده است نظر کارگزاران نیست».

آقای در پایان گفت: «به هر حال امروز جبهه اصلاحات جلسه‌ای دارد و هیچ بعید نیست که یک بیانیه دیگر هم صادر شود تا بیانیه قبلی قدری تعدیل شود اما به نظر من هیچ‌یک از اینها تأثیر چندانی در نتیجه انتخابات نمی‌گذارد زیرا دغدغه مردم موضع احزاب و جناح‌ها نیست؛ آنها دغدغه‌هایی بزرگ‌تر از اینها دارند. اکنون مردم دلخور هستند و می‌خواهند مشکلات کلان کشور در حوزه‌هایی مانند اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی حل شود. واقعیت این است که آنها نسبت به اختیارات رئیس‌جمهوری بدبین شده‌اند و تصور می‌کنند رئیس‌جمهور نمی‌تواند به خواسته‌هایشان جامه عمل بپوشاند. تا زمانی که این موضوعات حل نشود، نمی‌توان انتظار داشت که مردم مشارکت بالایی حالا به نفع هر جناحی داشته باشند».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها