کد خبر: 622339
تاریخ انتشار :

۴ گزینه «جبهه اصلاحات» برای شهرداری تهران

نشست خبری ۲۱ نامزد عضو لیست جبهه اصلاحات برای شورای شهر تهران که به لیست" جمهور" نامگذاری شده برگزار و نامزدهای این لیست به بررسی اولویت ها و بیان دغدغه ها و برنامه های خود برای شهر تهران پرداختند. افشین حبیب زاده عضو شورای شهر پنجم و نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهردرباره گزینه های پیشنهادی خود برای شهرداری تهران نیزگفت: آقایان حناچی، محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری، عباس آخوندی و... گزینه های خوبی هستند که می شود آن ها را بررسی کرد، اما در مورد اینکه چه کسی شهردار خواهد شد باید موضوع بررسی شده، گزینه ها مطرح شوند و در نهایت به یک جمع بندی کلی برسیم تا آن را اعلام کنیم.

۴ گزینه «جبهه اصلاحات» برای شهرداری تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نشست خبری ۲۱ نامزد عضو لیست جبهه اصلاحات برای شورای شهر تهران که به لیست" جمهور" نامگذاری شده برگزار و نامزدهای این لیست به بررسی اولویت ها و بیان دغدغه ها و برنامه های خود برای شهر تهران پرداختند.

به گزارش«انتخاب»؛ چکیده اظهارات و برنامه های ۲۱ عضو لیست جمهور که ظهر امروز در نشست خبری که در مرکز همایش های رایزن برگزار شد به شرح زیر آمده است:

"رضا امیدوارتجریشی از جوانان عضو لیست که سابقه شورایاری و فعالیت در بخش صنعتی و خصوصی را در کارنامه دارد در این نشست سخنانش را با گرامی داشتن یاد آیت الله طالقانی به عنوان بنیان گذار شوراها آغاز کرد و گفت: جای کسانی که خدمات زیادی در شورای شهر پنجم ارائه کرده و حالا صلاحیت شان تأیید نشده بسیار خالی است و امیدوارم که ما بتوانیم روند مثبتی را که با رأی مردم در شورای شهر آغاز شده ادامه دهیم و پیشرفت های بیشتری را نیز حاصل کنیم.

امیدوار تجریشی ادامه داد: پیگیری لایحه جامع مدیریت شهری و افزایش نقش آفرینی شورایاری ها در اداره شهر از جمله مهمترین اولویت های بنده برای شورای شهر است. علاوه بر آن به بحث اقتصاد شهری به عنوان یک ضرورت برای شهر تهران تمرکز خواهم کرد و مدیریت محله محور را نیز ارتقاء خواهیم داد.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات اقتصادی شهر تهران اظهار کرد: ما امروز در شرایط تحریم ها، شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی بسیاری قرار داریم که همین موضوع سبب کاهش درآمدهای مدیریت شهری شده است.

تهران را به کارگاه ساخت و ساز تبدیل نمی کنیم

امیدوارتجریشی با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری رویکرد اصلاح طلبان استفاده از نظر و مشارکت مردم در تأمین بودجه است، گفت: ما تهران را به کارگاه ساخت و ساز تبدیل نخواهیم کرد و به جای پروژه های بزرگ و بدون فایده که بیشتر جنبه نمایشی دارد منابع شهر را صرف ساخت و ساز محله محور و رفع نیاز شهروندان خواهیم کرد و به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهر خواهیم بود.

وی افزود: مردم در این شهر عوارض نوسازی و مالیات می دهند. بنابراین حق دارند که رأی و نظرشان در اداره شهر و تصویب بودجه شهرداری اعمال شود. ما نیز قطعا تلاش خواهیم کرد تا قبل از هر گونه فعالیت عمرانی نظر و مطالبات مردم را احصا کرده و پروژه ها و اقدامات براساس خواست و نیاز مردم باشد.

وی توسعه سامانه های هوشمند و حرکت تهران به سمت شهری هوشمند را از دیگر اولویت ها برشمرد و گفت: بخشی از درآمدهای شهری باید صرف تأمین زیرساخت ها برای کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک به عنوان دو اولویت اول مردم شهر تهران شود. از این رو تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه مترو نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بدون حضور مردم امکان تغییر وجود ندارد

زهرا بهروزآذر نامزد دیگر مورد حمایت لیست" جمهور" که جزو جوانان لیست نیز محسوب شده و سابقه مدیریت در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران را نیز در اختیار دارد، گفت: چهار سال پیش مردم تهران با رأی میلیونی خود تصمیم گرفتند که هویت و سیاست گذاری های شهری تغییر کند. همین رویکرد نیز بر سر کار آمده و طی چهار سال علیرغم تمامی مشکلات و کمبود منابع که تحریم ها و شیوع کرونا از جمله آن است سیاست گذاری ها و ریل گذاری شهر برای تغییر تدوین شد و ما مسیری را آغاز کردیم تا مردم به چیزی که لایق آن هستند برسند. حالا در ادامه این مسیر بدون حضور مردم امکان این تغییر وجود نخواهد داشت. از این رو از مردم می خواهم که به لیست" جمهور" که ادامه لیست امید است رأی دهند تا شهر ما به شهر دوست داشتنی تر و بهتری بدل شود.

این نامزد مورد حمایت جبهه اصلاحات درباره برنامه و اولویت های خود برای زنان در شهر نیز گفت: ما در همین دوره بحث از بین بردن فضاهای بی دفاع شهری و نقاط ناامین برای زنان را در دستور کار خود قرار داده ایم و طرح های ویژه ای را برای زنان سرپرست خانوار اجرایی کردیم.

وی افزود: همچنین طبق ماده ۱۶ بهبود کسب و کار نیز شهرداری وظیفه دارد تا فضایی را برای عرضه محصولات تولیدکنندگان خرد فراهم کند که ما این موارد را در مدیریت شهری بعدی به طور جدی ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه فراکسیون زنان شورای شهر ششم را نیز تشکیل خواهیم داد، گفت: از طریق این فراکسیون می توانیم بسیاری از مشکلات و مسائل مربوط به زنان را با انسجام و به طور ویژه حل و فصل کنیم.

بهروزآذر ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری با توجه به مصوبه به کارگیری زنان و جوانان در پست های مدیریتی شهرداری که شهرداری را طی یک برنامه پنج ساله ملزم به اجرای آن کرده است توانستیم طی دو سال هشت درصد از مدیریت های ارشد و ۱۷ درصد از مدیریت های میانی را به زنان اختصاص دهیم که امیدوارم در ادامه نیز این روند تا سهمیه ۳۰ درصدی که در قانون مشخص شده ادامه داشته باشد.

بهروزآذر درباره اینکه آیا از میان زنان نیز گزینه ای را به عنوان شهردار بعدی تهران در نظر دارند یا خیر؟ گفت: در لیست ها در مورد گزینه های مختلف شهرداری قطعا بحث هایی وجود دارد و ما نیز در مورد زنان و گزینه های جوان نقطه نظراتی را داریم. هر چند که کنار گذاشتن جناب آقای حناچی با اقدامات خوبی که در شهر انجام داده اند راحت نیست اما قطعا جزو گزینه هایی که در صورت نبود آقای حناچی مطرح خواهد شد زنان توانمند نیز حضور دارند.

به گفته وی، خوشبختانه در میان زنان گزینه های بسیاری وجود دارد که قابلیت و شایستگی تصدی شهرداری تهران را دارند.

علی اعطا عضو فعلی شورای شهر تهران نیز در این نشست گفت: هر کسی که وارد عرصه انتخابات شود بعد از آنکه رأی مردم را کسب کند نماینده همه مردم شهر تهران است و باید شهر را با کمک مخالفین و استفاده از نظرات منتقدان نیز اداره کنند.

احسان بیسادی نامزد دیگر مورد حمایت لیست "جمهور" که سابقه حضور در مترو را نیز در کارنامه دارد، گفت: ترجمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در شورای شهر به عنوان یک نهاد مدنی، آزاد و مستقل نمود پیدا کرده است. ما می خواهیم تا شهر تهران به شهری برای زندگی تبدیل شود و قول می دهیم که با حضور در شورا، آرمان های شهیدان و مطالبات مردم را پیگیری کنیم.

بیسادی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره معضلات شهر تهران، آلودگی هوا را به عنوان معضل اول شهر تهران اعلام کرد و گفت: برای حل این موضوع منابع شهر تهران کاملا محدود است و ما نیاز داریم تا نسبت به جلب مشارکت دستگاه ها و به خصوص دولت اقدام کنیم.

در مقابل یک جریان شهروند ستیز و شهرفروش ایستاده ایم

سیدمجتبی تقوی نژاد نامزد دیگر لیست" جمهور" که سابقه حضور در شهرداری را نیز داشته و جزو جوانان لیست گفت: ما ادامه راهی را که از سال ۹۶ در شهر تهران آغاز شد خواهیم رفت و در مقابل یک جریان شهروند ستیز شهرفروش قرار داریم. امروز لیست جمهور ادامه لیست امید است و ادامه مسیری است که با لیست امید ادامه خواهد داشت.

تقوی نژاد احداث خط ۱۰ متروی تهران و تکمیل دیگر خطوط را جزو اولویت های اصلی خود برای شهر تهران توصیف کرد.

خدیجه جدا عضو دیگر لیست "جمهور" در ششمین انتخابات شورای شهر نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در کمیته شفاف و شهر هوشمند شورای شهر حضور خواهم داشت، گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده و من معتقدم که باید در دوره ششم این مسیر را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: چالش دوستان ما در شورای پنجم نبود تعریف جامع و مشخص از شهر هوشمند بود از این رو من حرکت به سمت اکوسیستم شهر هوشمند و همچنین حمایت از استارت آپ را جزو برنامه های خود می دانم و در تلاش خواهم بود تا از این طریق به سمت اقتصاد پایدار شهر حرکت کنیم.

مصرف انرژی در تهران باید کاهش بیابد

ژما جواهری پور از زنان دیگر مورد حمایت لیست "جمهور" که سابقه فعالیت محیط زیستی و اجتماعی را دارد گفت: امیدوارم که در صورت انتخاب از سوی مردم مجری خوبی برای اجرای دستورات مردم باشیم و بتوانیم شهر را مطابق میل و اراده آنان اداره کنیم.

وی کاهش آلودگی هوا در شهر تهران و کاهش مصرف انرژی در شهر را جزو برنامه های آینده خود در صورت حضور در شورای ششم برشمرد.

وی با بیان اینکه آسمان آبی حق مردم شهر تهران است، گفت: استفاده از اتوبوس های برقی و استفاده خطوط مترو از جمله مواردی است که شهرداری ها باید در کلان شهر ها و به ویژه تهران در راستای کاهش آلودگی هوا به کار بگیرند.

جواهری پور تبدیل تهران به یک مقصد گردشگری و اجرای مدیریت یکپارچه شهری را از دیگر اولویت های خود برای پایتخت عنوان کرد.

افشین حبیب زاده عضو شورای شهر پنجم و نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر نیز گفت: ما در شورای پنجم تغییر رویکرد مدیریت شهری را مد نظر قرار دادیم که خوشبختانه مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته و این امر به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه عموم مردم شاهد این تغییر رویکرد بودند، گفت: مبارزه با فساد و شفافیت دو دستاورد شورای پنجم بود و ما به این سمت پیش رفتیم. در راستای شفافیت تمام اسناد و مدارک و معاملات را به مردم اعلام کرده و تمام جلسات شورا را نیز علنی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی تأکید ما حمل و نقل عمومی با محوریت مترو است، گفت: پیگیری مطالبات کارگری در بدنه شهرداری نیز از دیگر اولویت های ما برای شورای شهر ششم است.

حبیب زاده درباره گزینه های پیشنهادی خود برای شهرداری تهران نیزگفت: آقایان حناچی، محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری، عباس آخوندی و... گزینه های خوبی هستند که می شود آن ها را بررسی کرد، اما در مورد اینکه چه کسی شهردار خواهد شد باید موضوع بررسی شده، گزینه ها مطرح شوند و در نهایت به یک جمع بندی کلی برسیم تا آن را اعلام کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها