کد خبر: 622347
تاریخ انتشار :

رئیسی: سفره مردم نباید به دلار و دانه‌های روغنی بند شود

ایسنا/ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سفره مردم نباید به دلار و دانه‌های روغنی بند شود، گفت: ۶۰۰ هزار هکتار از مزارع استان‌های شمالی را می‌توان به کشت دانه‌های روغنی اختصاص داد و برای سه دهک جامعه باید کارت اعتباری صادر شود تا برای تامین کالاهای اساسی در رنج نباشند.

رئیسی: سفره مردم نباید به دلار و دانه‌های روغنی بند شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه ۲۴ خرداد، در برنامه انتخاباتی تلویزیونی در شبکه استانی تبرستان، با بیان اینکه مردم مازندران سخت کوش و مهمان نواز و قدردان شهدا هستند، به خانواده ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، جانبازان و ایثارگران ادای احترام کرد.

وی با اشاره به دغدغه‌ کشاورزان خاطرنشان کرد: لغو و حذف دیرکرد تسهیلات کشاورزان که به دلیل حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله دچار خسارت شدند، باید زودتر در دستور قرار می‌گرفت تا کشاورزان دردی جز درد خسارات طبیعی وارد شده نداشته باشند.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه تولید کشاورزی مازندران سبب رونق استان می‌شود، گفت: مازندران استانی سرسبز و سرزمین حاصلخیزی بوده و باوجود داشتن نیروی انسانی کارآمد، اقتصاد جنگل و دریا، صنایع پیشران و غیره دارای فقر و محرومیت است.

رئیسی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای، صنایع تبدیلی و جانبی برای رونق بخشی کشاورزی استان مورد نیاز بوده و با وجود استان مازندران واردات مرکبات و کالا معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مازندران استان فعال کشاورزی و تولید است، افزود: برنج کشور در گیلان و مازندران تولید می‌شود و مازندران به عنوان استان تولیدکننده جدی است که رتبه‌های برتر را در کشور دارد از این‌رو وجود بیکاران و افراد تحت پوشش پذیرفته نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به بازدید از نساجی مازندران اشاره کرد و افزود: برخی از بخش‌های این صنعت تعطیل و نیمه جان است و بخشی از نیز به شکلی مقدماتی کارش را شروع کرد و سایر بخش‌ها نیز باید فعال شود.

رئیسی ادامه داد: اقتصاد دریا نیز باید فعال شود و در این راستا بر صادرات غیر نفتی تاکید کرد.

 وی با تاکید بر اینکه تامین برخی  کالای اساسی  در سفره، برای مردم آرزو شده است اظهار کرد: معیشت، کسب و کار، وضعیت بازارها نیازمند تغییر است زیرا تصمیمات لحظه‌ای بازار را دچار تکانه می‌کند
و کرونا، تحریم و حوادث طبیعی نباید اقتصاد مقاوتی را تکان بدهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سفره مردم نباید به دلار و دانه‌های روغنی بند شود، گفت: ۶۰۰ هزار هکتار از مزارع استان‌های شمالی را می‌توان به کشت دانه‌های روغنی اختصاص داد و برای سه دهک جامعه باید کارت اعتباری صادر شود تا برای تامین کالاهای اساسی در رنج نباشند.

رئیسی با اشاره به اینکه باید راه را برای استقلال و خودکفایی نهاده‌های دامی باز کرد، گفت: فقر در استان سرسبزی مثل مازندران معنی ندارد و با امکان و مدیریت درست می‌توان مسائل را کرد.

وی با بیان اینکه در کشور مدیریت آب داریم نه کمبود آب یادآور شد: باید اصلاح  الگوی کشت را ترویج دهیم تا با کمترین مصرف منابع آبی، بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: احساس مردم این است که امروز صداقت وجود ندارد و بهترین روش برای تعامل با همگان صداقت در گرفتار و کردار است.

رییسی ازدواج، اشتغال و مسکن را نیاز اساسی بیان کرد و گفت: اگر در کشور سالانه یک میلیون شغل ایجاد نشود عقب خواهیم بود و باید سالانه یک میلیون مسکن ایجاد شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مشهد مقدس ۳۵ هزار هکتار زمین تهیه و نسبت به ایجاد مسکن و شهرزائر اقدام کردیم که فاز اول آن در سال اول افتتاح شد.

حجت الاسلام رئیسی با عنوان اینکه زباله هنوز در مازندران رنج دهنده است، گفت: دستگاه‌های زباله سوز هنوز فعال نشده است،باید این دستگاه ها زودتر راه اندازی شود.

وی گفت: با کمک خدا، همت مردم و دولت خدمتگزار می‌توان گره‌ها را گشود و با اراده و حضور در انتخابات می‌توان کارها را به مقصود رساند و هر ایرانی  در هر جا که شناسنامه ایرانی دارد تضمینی برای حقوق شهروندی وی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها