کد خبر: 622367
تاریخ انتشار :

رضایی: عامل اصلی گران‌فروشی در کشور دولت است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از احیای بورس در دولت خود خبر داد و گفت: در این طرح به جبران مالباختگان در بورس توجه شده و بیمه کردن بازار سرمایه، بخشی دیگر از طرح نجات اقتصاد در دولت من خواهد بود.

رضایی: عامل اصلی گران‌فروشی در کشور دولت است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، محسن رضایی شامگاه دوشنبه در برنامه شبکه خبر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون کابینه تان  را مشخص کرده‌اید گفت: کابینه بنده،  ترکیبی از جوانگرایی و تجربه گرایی خواهد بود. در این گروه جوانان بین ۳۵ تا ۴۵ سال قرار دارند و در بخش دیگر افراد تجربه هستند.  می‌خواهیم تجارب این افراد را به جوانان انتقال دهیم هم اکنون لیست نهایی مشخص نشده اما بخش اعظم کابینه مشخص شده است.

وی در پاسخ پرسشی مبنی به اینکه تورم کشور پس از ۶ ماه از حضور شما در دولت چه میزان خواهد بود گفت:  با بودجه‌ای که مجلس تدوین کرده و زمین سوخته ای که دولت در اختیار ما می‌گذارند کار بسیار سختی پیش رو داریم اما با برنامه‌ای که داریم بخشی از این تورم در دولت  بنده کاسته می شود، تورم ۵  درصد و سال آینده ۷ تا ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند بر روی قیمت ثابتی قرار می‌گیرد.
وی درخصوص برنامه اش درباره گرانی کشور گفت: عامل اصلی گران‌فروشی در کشور دولت است. یعنی دولت ها هنگامی با مشکل مواجه می شوند؛ از طریق بورس و یا از استقرار از بانک مرکزی  دست  در جیب مردم می کنند، دست دولت را از دخالت در این مراکز قطع خواهم کرد، این توانایی را من و کابینه هم داریم که بدون دست کردن در جیب مردم بودجه ام را تامین کنم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر راهکار گفت: راهکار اصلی تولید ملی است، در این راستا تولید ملی را توسعه می دهم. که اگر مالیات‌ها را کاهش دهیم درآمد به میزان کافی خواهیم داشت.اما هنگامی که تولید با رکود مواجه شود کاری نمی‌توان کرد.
وی در خصوص فرار مالیاتی گفت:  ما هم اکنون ۹۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم و جالب اینجاست که همین افرادی که حاضر به پرداخت مالیات نیستند یارانه نیز دریافت می کنند، غارت اتفاق افتاده است. مواردی که در ایران اتفاق افتاده بی سابقه است. هنگامی که دولت این پول ها را از این مفت خورها و افرادی که یارانه حقشان نیست، بگیریم بسیاری از مشکلات کشور کم می‌شود و نیازی نیست دولت در جیب مردم دست کند.
رضایی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در کشور بیش از ۱۰ درصد است گفت: بسیار بیشتر از این رقم است، بخش زیادی از افراد جامعه بی کار هستند و بسیاری از کارخانه ها تعطیل است و ۷۰ درصد کشور غیر مولد است. اگر که غیر  از این بود که ترکیه و امارات جلو زده بودیم. از تمام ظرفیت کشور استفاده خواهیم کرد و اگر لازم شد نیروی کار از خارج می آوریم. در اروپا و آمریکا میزان بی کاری پایین است و حتی از نیروی کار  دیگر کشورها استفاده می کنند. چطور  در اردکان و میبد بی کاری به صفر رسیده است در دیگر نقاط این امر ممکن نیست؟  
وی افزود: از تمام ظرفیت تولید نفت، سرمایه‌گذاری و مدیریت اقتصادی برای رفع بی کار درست می کنیم.
رضایی در خصوص خانه دار شدن مردم گفت: یکی از جهش های اقتصادی در دولت من بحث مسکن خواهد بود هم اکنون تولید و ساخت مسکن کاهش یافته و این موضوع سبب افزایش قیمت مسکن شده است. همچنین نبود منابع برای خرید مسکن نیز یکی از مشکلات خانه دار شدن مردم کشور است.
وی گفت:  یکی از برنامه های بنده این است که تولید  مسکن را به بازار سرمایه و تقاضا برای مسکن را به بانک ها متصل خواهیم کرد. همه بانکها موظف به پرداخت وام مسکن خواهد بود و همچنین بانک ها با ۱۰ درصد آورده باید ۹۰ درصد هزینه مسکن را به متقاضیان پرداخت کنند. مدت بازپرداخت ۴۰ تا ۵۰ سال طول خواهد کشید و زمین رایگان در اختیار سازندگان قرار می دهیم. این مدل در اروپا و آمریکا است.  
رضایی درباره تشکیل هیات کارشناسی برای تحقق وعده نامزدها پس از یک سال از تشکیل دولت گفت: از این امر استقبال می کنم و کمک خواهیم کرد، البته ما این شکل کار را در مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان جمع سپاری انجام داده‌ایم.
وی درباره بازار سرمایه گفت: غصه بسیاری از مردم را می‌خورم که بسیاری از اموال شان را به امید دو برابر شدن فروختن و در بازار بورس سرمایه گذاری کردند اما زمین خوردند. بسیاری از مردم  جهیزیه، تراکتور فروختند و در بورس سرمایه گذاری کردند اما  دود شد و به هوا رفت.
رضایی گفت:  البته برای همه این اتفاق نیفتاد برخی از چتربازان در ۶  ماهه دوم سال ۹۸ پول‌هایشان را از بانک در آورده و سهام ارزان  خریداری کردند و در نیمه اول سال ۹۹ سهامشان  گران را فروختند، اینها یکشبه درآمده بادآورده کسب کردند اما بسیاری از مردم به خاک فلاکت نشستند.
وی  با اشاره به این که بورس را احیا خواهد کرد گفت: بورس به تولید  سرمایه گذاری  متصل خواهد شد، بخشی از ضرر مردم  با افزایش قیمت سهام ها جبران خواهد شد. همچنین طرح نجات بخشی از دیگر  برنامه ام برای اقتصاد خواهد بود.
وی در خصوص طرح نجات گفت: در این طرح به جبران مالباختگان در بورس توجه شده  همچنین بیمه کردن بازار سرمایه بخشی دیگر از طرح نجات خواهد بود.
رضای گفت:  جنس من از جنس مردم است و در سختی ها بزرگ شده‌ام، در دوران جنگ با مردم جنگ را پیش برده‌ایم. دولت بدون مردم هیچ کاری را نمی تواند انجام دهد. از اتاق های در بسته پاستور نمی توان کشور را اداره کرد تفاوت ما این است که  به سمت مردم می رویم و از آنها می خواهیم که به ما کمک کنند.
رضایی  گفت: سه ماهه پایانی سال ۹۹ با وجود شیوع کرونا بدون زدن واکسن  از ۲۵ استان بازدید کردم و در برابر کرونا سینه سپر کردم. اگر سینه مان در برابر گرانی سپر نکنیم، چگونه مشکل گرانی حل می شود؟ دولت ما  بیش از دیگر دولت ها مردمی خواهد بود. مثلا اگر امشب فردی نان شب نداشته باشد به گوش من، وزرا و یا مدیرکل ها از طریق فضای مجازی خواهد رسید.
وی درباره مافیای واردات گفت: سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار   قاچاق شد، البته  برای دور زدن تحریم‌ها خوب است؛ اما این قاچاق در ایران محدود به سال های تحریم نبوده و بزرگترین سرکوب (چکش)  تولید ملی بوده است. دلارهای نفتی دولت دیگر چکش و ضربه به تولید ملی است.
رضایی گفت: سیاست های ارزی دولت در این راستا باید اصلاح شود همچنین سیاست های بازار سرمایه نیز باید درست می شود آن موقع بسیاری از مشکلات برای تولید رفع خواهد شد موضوع دیگر که باید به آن توجه شود نظارت دقیق در گمرک ها کشور خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها