کد خبر: 622395
تاریخ انتشار :

اختصاصی «نامه نیوز»

با رشد رای در نظر سنجی‌ها؛ کناره‌گیری جلیلی منتفی شد

خبرنگار نامه‌نیوز مطلع شده که بحث کناره‌گیری سعید جلیلی کاملا منتفی است.

با رشد رای در نظر سنجی‌ها؛ کناره‌گیری جلیلی منتفی شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات – یکی از داغ‌ترین مباحث در روزهای منتهی به انتخابات آن است که کدام نامزد کناره‌گیری می‌کند و کدام یک نمی‌کند. طبق اطلاع خبرنگار «نامه نیوز» تا اینجای کار سعید جلیلی است که تصمیم به ماندن دارد و قرار نیست کناره‌گیری کند. برای این انتخاب نیز دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن وضیت نظرسنجی‌ها و افزایش شمار حامیانش است.

با احتساب امروز سه روز به انتخابات مانده و نامزدهای ریاست جمهوری باید هرچه سریعتر تصمیم خود را برای ماندن و رقابت کردن یا کنار کشیدن و احتمال تضمین جایگاه خود در دولت احتمالی نامزد اصلی بگیرند. آنچه اما مانع می‌شود که آقایان سریعتر و راحت‌تر به تصمیم برسند؛ نظرسنجی‌ها است. 

درست است که انتخابات خاصه در ایران قابل پیش‌بینی نیست و کم تجربه نشده که نظرسنجی‌ها یکباره تغییر کند یا اینکه نتیجه انتخابات با آنچه بر اساس نظرسنجی‌ها برآورد می‌شد، متفاوت باشد اما باز هم سیاسیون به این نظرسنجی‌ها اعتماد داشته و شانس موفقیت خود را بر اساس آن ارزیابی می‌کنند. 

شاید به این خاطر که ابزار دیگر و دقیق‌تری ندارند! هرچه که باشد، فرقی ندارد. معیار تصمیم‌گیری یا حداقل یکی از معیارهای نامزدهای ریاست جمهوری و مشاورانشان برای تصمیم به ماندن یا انصراف دادن همین نظرسنجی‌ها است. اگر بررسی‌ها نشان دهد که نامزد مورد نظر شانس چندانی ندارد یا در جریان روزهای آخر رشدی در سبد رای خود نبیند کار ساده است و انصراف حتمی. چنانچه دیدیم در این انتخابات زاکانی انصراف داد.

اما اگر نظرسنجی‌ها حاکی از آن باشد که نامزد مورد نظر شرایط خوبی دارد و روز به روز هم وضعیت او بهتر می‌شود، کار سخت می‌شود. این همان وضعیتی است که این روزها سعید جلیلی دارد. 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت و آرای جلیلی رو به بهبود است. طرفداران او روز به روز بیشتر و فعال‌تر می‌شوند. به نظر می‌رسد که رای قابل توجهی نیز از بدنه روستایی جذب کند. ضمن آنکه حامیانش در شهرها نیز بیکار ننشسته و می‌بینیم که چطور تبلیغات خیابانی و چهره و به چهره را جدی گرفته‌اند. 

نکته قابل اعتنا آنکه رقیب جلیلی در صورت ماندن در رقابت‌ها فقط رئیسی نبوده و همتی نیز هست. حال در شرایطی که جبهه اصلاحات علی‌رغم همه پیام‌ها و نامه‌ها حاضر به حمایت از همتی نشد و بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان نیز سرخورده‌تر از آن است که پای صندوق بیاید؛ شانس جلیلی بیش از هر وقت دیگری است.

باید توجه داشت که مسئول دفتر او نیز دیروز در توییتی گفته بود که رقابت روز جمعه برای مشخص شدن پای دوم انتخابات در مرحله دوم است. او همچنین از جلیلی، همتی و رضایی به عنوان رقبای اصلی در این عرصه نام برده بود. 

آنطور که خبرنگار نامه نیوز مطلع شده سعید جلیلی با اتکا به همین مسائل تصمیم خود را گرفته و به هیچ وجه مایل به کناره‌گیری نیست.

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها