کد خبر: 622580
تاریخ انتشار :

گفت‌وگوی «نامه نیوز» با طالبی نیا، نامزد انتخابات شوراها

باید شهرداری انتخاب کنیم که از پس اداره خانواده خود برآید

طالبی‌نیا، نامزد انتخابات شوراها و از اعضای فهرست انتخاباتی شورای وحدت با تاکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه شورا انتخاب شهردار است،گفت: باید شهرداری را انتخاب کنیم که از پس اداره خانواده خود برآید.

باید شهرداری انتخاب کنیم که از پس اداره خانواده خود برآید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات – توجه رسانه‌ها و مردم عمدتا به انتخابات ریاست جمهوری است اما انتخابات شوراهای شهر و روستا که همین جمعه و همزان با انتخابات ریاست جمهوری برگزاری می‌شود، نیز اهمیت کمتری ندارد. به ویژه در تهران که انتخاب اعضای شورا و به تبع آن شهردای پایتخت می‌تواند نقش ویژه‌ای در مدیریت شهری و حتی مسائل سیاسی داشته باشد. 

شورای وحدت، یکی از دو تشکل انتخاباتی جریان اصولگرا است که بیست و یک گزینه از نظر خود مناسب برای تصدی این جایگاه را معرفی کرده است. آشنایی با این افراد به خصوص آن گروه کمتر شناخته شده حتما به شهروندان و بدنه اجتماعی این جریان کمک خواهد کرد که انتخاب بهتری داشته باشند.

از همین رو از حجه الاسلام والمسلمین  سعید طالبی نیا که یکی از بیست و یک نفر حاضر در لیست شورای وحدت است درباره برنامه‌ها نگاهش به شورا و نیازهای تهران پرسیدیم. 

وی در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» ضمن اشاره به اینکه در کسوت طلبگی وارد انتخابات شورا شده و به خاطر تحصیلات دانشگاهی و سابقه فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی با امور اجتماعی و شهری و فرهنگی آشنا است، گفت: «به اعتقاد من مهم‌ترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار است و باید دقت بیشتری در این زمینه به خرج بدهد».

وی افزود: «شورا باید شهرداری را انتخاب کند که پیش از هر چیزی خانواده خود را به درستی انتخاب کند».

طالبی‌نیا با اشاره به اینکه «کارکنان شهرداری، مترو و ... به خاطر حذف رفاهیات خود از جمله بیمه، خدمات درمانی و ... نارضایتیو گلایه‌های قابل توجهی دارند» گفت: «به اعتقاد من باید شهرداری را انتخاب کرد به این مسائل توجه داشته باشد. ما باید در شورای بدون نگاه سیاسی شهرداری را انتخاب کنیم که موجبات رفاه و رضایت کارکنان شهری را فراهم آورد. طبیعی است که اگر این افراد به خاطر مشکلات درگیری مسائل خود و خانواده خود باشند، کارآیی آنان کمتر می‌شود».

وی ابراز امیدواری کرد که بعد از رای‌آوری و رسیدن به شورا، شهردای مدیر، مدبر، کاربلد و کسی که قادر به جذب منابع باشد، را انتخاب کنند. 

طالبی‌نیا تاکید کرد: «شهردار تهران باید چهره‌ای شناخته‌شده، کاربلد و مورد اعتماد نهادهای دیگری باشد. مثلا سازمان اوقاف که یک سازمان مذهبی است یا قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه که یک نهاد عمرانی و اقتصادی است باید به شهردار اعتماد داشته باشند تا همکاری کنند. طبیعی است که در غیر این صورت و به تنهایی شهردار هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد».

این نامزد انتخابات شوراها در تشریح اصلی‌ترین نیازهای تهران نیز به لزوم تغییر و بهبود چهره شهر اشاره کرد و گفت: «یکی از مسائل عمده در تهران چهره شهر است. من به واسطه سابقه و فعالیت‌های پیشین، چون مدیرکل اروپا و آمریکای مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) انقلاب اسلامی بوده و شهرهای بسیاری را در دنیا دیده‌ام و معتقدم که چهره فعلی تهران زیبنده ام‌القرای اسلام نیست. یک جایی در کوچه هشت متری بلندمرتبه سازی شده و درجای دیگری شهر معتادان را می‌بینیم که مزاحم زن و بچه مردم می‌شوند! این مسائل باید  حل و فصل شده و کار سختی نیز نیست. شهرداری با یک ابلاغیه می‌تواند از نظر ساختمان سازی در شهر هماهنگی‌های لازم را ایجاد کند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «طبیعی است که یک عضو شورای شهر به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و باید از مسیر ارائه طرح و همکاری با شهرداری مسائل را پیگیری کند. انشالله که ما در شورای شهر تهران و با انتخاب شهرداری شایسته در این مسیر حرکت خواهیم کرد». 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها