کد خبر: 622809
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

یک ماجرای جنجالی؛ تأخیر عجیب در اخذ رأی‌

باتوجه به گزارش‌های متعدد برخی شعب اخذ رأی با تأخیر شروع به کار کرده‌اند.

یک ماجرای جنجالی؛ تأخیر عجیب در اخذ رأی‌
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری گرچه قرار بود رأس ساعت هفت صبح آغاز شود اما بر اساس گزارش‌های واصله در تمام نقاط کشور این طور نبوده است و موارد تأخیر قابل توجهی مشاهده شده است؛ برای مثال بر اساس گزارش‌های خبرنگاراندر مناطقی مانند شهران، حکیمیه، منطقه ۱۲، غرب تهران و بعضی نقاط دیگر، عل‌یرغم آنکه برخی از مردم از قبل از ساعت هفت صبح برای رای‌دهی در صف حضور داشتند، اما مسئولان آن حوزه‌ها اعلام کردند که رأی گیری با تاخیر انجام می‌شود. حتی در حوزه انتخابیه مهمی مانند جماران نیز رأی‌گیری با 40دقیقه تأخیر آغاز شد.

در برخی شهرها مانند بندرعباس هم این ناهماهنگی به چشم می‌خورد و مردم بندرعباس در بسیاری از شعب اخذ رأی از کندی فرآیند رای‌گیری و یا عدم شروع به موقع زمان رای گیری گلایه‌مندند. شعب اخذ رای که قرار بود بنابر اعلام رسمی وزارت کشور از ساعت 7 صبح رای ‌گیری را آغاز کنند، این کار را تأخیر بیش از یک ساعته آغاز کرده‌اند و در برخی دیگر نیز تا زمان تنظیم این خبر هنوز رای‌گیری آغاز نشده است و دلیل آن نیز عمدتا دیر تحویل گرفتن صندوق اعلام می‌شود.

جمیله کدیور، همسر عطالله مهاجرانی هم در توئیتی درباره مشاهده عینی خود از تأخیر در اخذ رأی در توئیتی نوشت: «الان ساعت 7:40 دقیقه است و چند مرکزی که برای رأی‌دادن حضور یافتم هنوز رأی‌گیری را شروع نکرده‌اند. قرار بود ساعت 7 انتخابات شروع شود».

حالا اما امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در گفتگو با خبرگزاری «مهر» درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر کندی دستگاه‌های احراز هویت و تاخیر در آغاز فرآیند رأی‌گیری در شعب اخذ رأی گفت: «دستگاه‌های احراز هویت به لحاظ فنی هیچ مشکلی ندارند. اینکه دستگاه‌های احراز هویت دیر به شعب اخذ رأی تحویل داده شدند، به لحاظ رعایت موارد امنیتی یک امر طبیعی است چراکه این دستگاه‌ها باید در نزدیکترین زمان به ساعات آغاز رأی گیری تحویل شعب داده شوند. در فرآیند جدید انتخابات، دستگاه‌های احراز هویت زمانی آغاز به کار می‌کنند که نماینده هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات به صورت همزمان در شعبه اخذ رأی حضور داشته باشند و قفل دستگاه را باز کنند. دلیل تاخیر در آغاز فرآیند رأی‌گیری در برخی شعب اخذ رأی ارتباطی به دستگاه‌های احراز هویت ندارد و ممکن است نمایندگان هیئت اجرایی و ناظر با تاخیر در شعبه حضور پیدا کرده باشند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها