کد خبر: 622883
تاریخ انتشار :

واکنش علی مطهری به مشارکت بالای مردم در انتخابات 1400

علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که مشارکت بالا باشد و مردم شرکت کنند زیرا آثار خوبی برای کشور دارد.

واکنش علی مطهری به مشارکت بالای مردم در انتخابات 1400
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی مطهری روز جمعه پس از شرکت در انتخابات افزود: در این حوزه ظاهرا مشارکت بد نیست و باید دید که بقیه حوزه ها چگونه است در مجموع باید ببینیم که مشارکت در چه حدی است.

وی اظهار داشت: امیدوارم که مشارکت بالا باشد و مردم شرکت کنند و آثار خوبی برای کشور دارد. هم آثار خارجی و داخلی دارد و پیامی برای دنیا خواهد بود و در رفع تحریم ها و احیای برجام موثر است.

مطهری خاطر نشان کرد: مشارکت وقتی بالا باشد ما به انتخاب آن شخص اصلح نزدیک می شویم، از این رو امیدواریم تا آخر وقت مشارکت بالاتر برود و در حد قابل قبولی باشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یازدهمین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد ماه از ساعت ۷ صبح آغاز شد و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

از مجموع ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

سن قانونی رای دهندگان ١٨ سال متولدین ٢٨ خرداد ١٣٨٢ و قبل از آن و تعداد رای اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر از این تعداد زن هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها