کد خبر: 623026
تاریخ انتشار :

تیتر رسانه‌های خارجی درباره پیروزی رئیسی در انتخابات + جزئیات

آسوشیتد پرس، بی بی سی، الجزیره، یو اس آ تودی و رویترز مهم‌ترین خبرگزاری و پایگاه‌هایی بودند که به پوشش انتخابات ریاست جمهوری 1400 و نتایجش پرداختند.

تیتر رسانه‌های خارجی درباره پیروزی رئیسی در انتخابات + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری 1400، بسیاری از رسانه‌های خارجی به این موضوع پرداخته و با تیترهای گوناگون به تحلیل و پوشش آن پرداختند، برخی از آنها رئیسی را رئیس جمهوری تندرو خواندند.

آسوشیتد پرس در گزارش خود با تیتر "نامزد اعتدال گرا از رئیس قوه قضائیه شکست خورد" اخبار انتخابات ایران را پوشش داد. نویسنده با اشاره به نامه تبریک رئیس سابق بانک مرکزی (عبدالناصر همتی) و رئیس سابق سپاه پاسداران (محسن رضایی) -که هردو کاندیدای انتخابات بودند- به منتخب مردم، تاکید دارد که هر چند نتایج قطعی انتخابات هنوز اعلام نشده اما پیروز میدان مشخص است.

رویترز نیز با اشاره به آخرین نتایج انتخابات در تیتر خود به تبریک عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی اشاره دارد. رویترز با اشاره به تحریم ابراهیم رئیسی توسط آمریکا به صورت ضمنی احتمال می‌دهد که روابط ایران و ایالات متحده در آینده تغییر کند. این خبرگزاری همچنین به پیام تبریک حسن روحانی به منتخب مردم اشاره دارد و می‌نویسد: "رئیس جمهور فعلی ایران در یک پیغام تلویزیونی بدون آوردن نام کسی، به منتخب مردم تبریک گفت."

بی بی سی نیز با اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی بر سایر رقبا به چالش‌های بین المللی و دیپلماتیک دولت بعدی جمهوری اسلامی ایران اشاره دارد و کار رئیسی را سخت می‌داند. بی بی سی به مساله برجام اشاره دارد و احیاء آن را یکی از چالش‌های جدی دولت رئیسی می‌داند.

الجزیره قطر هم در گزارش پوشش انتخاباتش ضمن اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی تاکید دارد که رئیس فعلی قوه قضائیه توانست بیش از 60 درصد آراء را به خود اختصاص دهد. الجزیره به پیام‌های تبریک سایر نامزدها اشاره دارد و تاکید دارد که هنوز (تا لحظه نشر خبر) رئیسی پاسخی به این پیام‌ها نداده است. الجزیره در ادامه گزارشش به ساختار نظام جمهوری اسلامی و میزان قدرت رئیس جمهور در این ساختار اشاره دارد و تاکید دارد که بعد از رهبری، رئیس جمهور قدرتمندترین شخصیت اجرایی کشور است.

یو اس آ تودی (USA Today) نیز در گزارش خود  ضمن اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات 1400، تاکید دارد که دولت جدید در بدو کار خود با سه مشکل روبه رو است: الف. مساله احیاء برجام  ب. بحران اقتصادی  و تورم  ج. مساله سیاسی و وفاق ملی.

منبع: خبر فوری

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها