کد خبر: 623467
تاریخ انتشار :

ترس اسرائیل از انتخاب رئیسی به عنوان ریس جمهوری ایران + جزئیات

به‌اعتقاد کارشناسان اسرائیلی، تل‌آویو از این پس برای پیش‌بینی سمت‌وسوی ایران در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای دچار مشکل خواهد شد.

ترس اسرائیل از انتخاب رئیسی به عنوان ریس جمهوری ایران + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در یادداشتی اعلام کرد، اسرائیل بعد از انتخاب ابراهیم رئیسی به ریاست‌جمهوری ایران در انجام ارزیابی پیرامون سمت‌وسوی گفتگوهای ایران با قدرت‌های جهانی دچار مشکل شده است.

«جاناتان لایس» نویسنده این یادداشت با اشاره به این که فردا، موعد توافق بر سر نظارت سازمان انرژی هسته‌ای بر مراکز هسته‌ای ایران به پایان می‌رسد، خبر داد: با توجه به این واقعیت سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل سه سناریو را برای آینده مذاکرات هسته‌ای ترسیم کرده‌اند.

براساس این ارزیابی اولین سناریو آن است که ایران به‌دنبال امضای توافق هسته‌ای است اما منتظر آن است که رئیسی ریاست‌جمهوری را در اوایل اوت تحویل بگیرد و بعد از آن این امر به انجام برسد.

سناریوی دوم، ارزیابی متضادی با سناریوی اول دارد و تأکید می‌کند مذاکرات ایران و قدرت‌های بزرگ در آستانه شکست و فروپاشی قرار دارد و با توجه به مواضع قاطع و سرسختانه رئیسی در رابطه با مذاکرات، امکان رسیدن به توافق (در چارچوب خواسته‌های آمریکا) وجود نخواهد داشت.

سومین سناریو که به‌زعم این رسانه شماری از شخصیت‌های بین‌المللی هم آن را تأیید می‌کنند، ایران سرعت مذاکرات با قدرت‌های بزرگ را کم خواهد کرد تا پیشرفت‌های بیشتری را در بخش هسته‌ای به دست آورد و از این دست‌آوردها به‌عنوان برگ برنده خود در مذاکرات پیشِ‌رو استفاده کند.

در ادامه یادداشت تأکید شده است: اسرائیل همچنان منتظر نوع رفتار ایران و قدرت‌های بزرگ مذاکره‌کننده در رابطه با نحوه نظارت بین‌المللی بر مراکز هسته‌ای ایران است، این توافق کوتاه‌مدت که در فوریه گذشته امضا و چهار هفته پیش برای یک ماه تمدید شده بود، روز پنج‌شنبه (فردا) به پایان خواهد رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها