کد خبر: 623620
تاریخ انتشار :

زمزمه‌هایی از قتل فعال سیاسی فلسطینی/دحلان: عباس مسئول است/ تشکیلات خودگردان دستور تحقیق داد

نخست وزیر فلسطین دستور داد، تحقیقات فوری جهت آگاهی از ابهامات مرگ فعال سیاسی در جریان بازداشتش از سوی نیروهای امنیتی انجام شود.

زمزمه‌هایی از قتل فعال سیاسی فلسطینی/دحلان: عباس مسئول است/ تشکیلات خودگردان دستور تحقیق داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از فلسطین الیوم، طلال دویکات، سخنگوی سرویس های امنیتی فلسطین گفت، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دستور داده است، کمیته تحقیقات فوری و بی طرف درمورد مرگ نزار بنات، فعال سیاسی تشکیل شود که پس از بازداشت از سوی نیروهای امنیتی در راستای اجرای حکم دادستانی کل فوت کرد.

وی افزود، شرکت نهادهای حقوقی در این کمیته بلامانع است. دولت برای اتخاذ هرگونه اقدامات در راستای نتایجی که کمیته در این خصوص به دست می آورد، آماده است.

خانواده بنات نیروهای امنیتی را به تجاوز به وی در جریان بازداشتش متهم کردند اما استاندار الخلیل دلیل مرگ وی را وضعیت بد جسمی اعلام کرد.

از سوی دیگر، محمد دحلان از رهبران سابق فتح، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به قتل بنات متهم کرد و در فیسبوک نوشت، جنایت قتل فعال ملی بارز توسط عباس و فرماندهان سرویس های امنیتی او وصف نشدنی است.

وی گفت، در واقع کلام برای این جنایت، جنایت های قبل از آن و جنایت هایی که (عباس) مرتکب خواهد شد، کافی نیست.

هیئت مستقل و موسسه حقوق بشری الحق اعلام کرد، کالبدشکافی جسد بنات نشان می دهد که بعضی از اعضای بدنش کبود شده و به مرگ طبیعی نمرده است.

این دو نهاد در نشست خبری مشترک در رام الله اعلام کردند، نتایج کالبدشکافی زخم ها و شکستگی هایی را در اعضای مختلف بدن نشان می دهد.

شعوان جبارین، مدیر موسسه الحق گفت، نزار بنات پس از فوت به بیمارستان منتقل شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها