کد خبر: 623625
تاریخ انتشار :

زاخارووا: ورود ناوشکن انگلیسی به آبهای روسیه با موافقت آمریکا بوده است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مطمئن است اقدامات اخیر یک ناوشکن انگلیسی در ورود پیدا کردن به آبهای ارضی روسیه نمی توانسته بدون دریافت چراغ سبز از آمریکا انجام شده باشند.

زاخارووا: ورود ناوشکن انگلیسی به آبهای روسیه با موافقت آمریکا بوده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به این مساله اشاره کرد که واحدهای مطبوعاتی کاخ سفید و پنتاگون به خبرنگاران توصیه کردند درباره حادثه مربوط به این کشتی جنگی در دریای سیاه از لندن سوال کنند.

او در کانال تلگرامی خود نوشت: "چرا این کار را کنند؟ این کشتی همچنان در بخش شمال غربی آبهای دریای سیاه در تدارک برای شرکت در مانور "نسیم دریا" تحت فرماندهی آمریکا قرار دارد. کارشناسان آمریکایی متذکر هستند که در زمان وقوع حادثه واحد عملیات ویژه آمریکا، انگلیس و اوکراین در مانورهای تمرینی روی کشتی شرکت داشتند. در این شرایط غیر ممکن است که "عبور صلح آمیز" این ناوشکن انگلیسی بدون موافقت "برادر بزرگ" انجام شده باشد.

روز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ناوگان دریای سیاه در نیروی دریای روسیه به همراه سرویس امنیتی فدرال کنترل مرزی جلوی اینکه ناوشکن "انگلیسی "مدافع"  مرزهای روسیه را در نزدیکی کیپ فیولنت در شبه جزیره کریمه نقض کند گرفتند.

بر اساس این گزارش این ناوشکن انگیسی قبل از آنکه هشدار در خصوص استفاده احتمالی از زور دریافت کند سه کلیومتر وارد آبهای ارضی روسیه شده بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها