کد خبر: 623648
تاریخ انتشار :

نصرالله: آمریکا درصدد است پرونده لبنان را به مذاکرات ایران منوط کند

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا درصدد است پرونده لبنان را به مذاکرات با ایران منوط کند؛ در حالی که تهران با آن مخالف است.

نصرالله: آمریکا درصدد است پرونده لبنان را به مذاکرات ایران منوط کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه نیوز، سیدحسن نصرالله عصر جمعه به بررسی مهم‌ترین تحولات لبنان و منطقه پرداخت.

نصرالله در آغاز این سخنرانی تأکید کرد، سایت‌ها و رسانه‌هایی که آمریکا آنها را مسدود کرده است، نقش مهمی در همبستگی با فلسطین دارند و نسبت به سلطه آمریکا، فتنه و تکفیری‌ها موضع‌گیری می‌کنند.

او گفت تصمیم آمریکا درباره انسداد این سایت‌ها، دروغین بودن ادعاهای دولت‌های آمریکا درباره دموکراسی و آزادی عقیده را برملا می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان از این اقدام آمریکا، تحت عنوان «تجاوز رسانه‌های آمریکا» به رسانه‌هایی یاد کرد که منتسب به فرهنگ و محور مقاومت هستند.

اقدام فتنه‌انگیز آمریکا برای اختلاف میان ارتش و حزب‌الله

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه این سخنرانی، توجیه آمریکا از حمایت لوجستیکی از ارتش لبنان را مقابله با حزب‌الله دانست و گفت: «هدف از این سخنان آمریکا تحریک مقاومت با ایجاد تردید در تقویت ارتش است.»

او تاکید کرد که ارتش لبنان ضامن واقعی امنیت و ثبات و وحدت لبنان است و گفت: «ارتش در فرهنگ ما بخشی اساسی از معادله طلایی قدرت لبنان یعنی ارتش، مردم و مقاومت است. دولت آمریکا نگران است که ارتش لبنان در موضعی واقعی و جدی برای مقابله با اسرائیل باشد.»

نقش آمریکا در تاخیر در تشکیل دولت لبنان

سیدحسن نصرالله در ادامه با اشاره به جو حاکم بر فضای سیاسی لبنان گفت: «برخی در لبنان از هر حادثه‌ای برای خدشه‌دارکردن چهره دیگران و تسویه‌حساب‌های سیاسی بهره می‌برند. برخی اصرار دارند با اظهارات سیاسی خود ایران و حزب‌الله را مسئول عدم تشکیل دولت لبنان بدانند. آمریکا درصدد است پرونده لبنان را به مذاکرات با ایران منوط کند؛ در حالی که تهران با آن مخالف است.»

ایران به نمایندگی از کسی مذاکره نمی‌کند

نصرالله درباره مذاکرات منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: «ایران مخالف بازکردن پرونده دیگری جز [پرونده] هسته‌ای در مذاکرات وین است و نمی‌پذیرد بر سر موشک‌های بالستیک و پرونده‌های منطقه مذاکره کند.»

دبیر کل حزب‌الله درباره مذاکرات ایران - عربستان سعودی هم خاطرنشان کرد: «در تمامی مذاکرات ایران و عربستان، تمرکز بر روابط دوجانبه بوده است و هیچ سخنی درباره پرونده لبنان مطرح نشده است. ایران به نیابت از کسی مذاکره نمی‌کند. نه به نیابت از لبنانی‌ها و سوری‌ها نه به نیابت از فلسطین و یمن و حتی افغانستانی‌ها... ولی اگر از ایران درخواست کمک شود، حاضر است مانند یک دوست کمک کند.»

ادامه دارد ...

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها