کد خبر: 623981
تاریخ انتشار :

نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ چه‌کسانی هستند؟

رستاخیز شبح سیاه آمریکا / ترامپ به قدرت باز می گردد؟

شواهد نشان می دهد دونالد ترامپ در حال فعالیت شدید برای بازگشت به قدرت در سال 2024 است. البته او در این مسیر طولانی رقبایی دارد که ابتدا باید آنها را کنار بزند.

رستاخیز شبح سیاه آمریکا / ترامپ به قدرت باز می گردد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالیکه بسیاری خیالشان راحت است که سایه ترسناک ترامپ برای همیشه از سر آمریکا و دنیا کم شده، اما به نظر می رسد مرد جنجالی آمریکا آرام آرام در حال بازگشت به قدرت است.

فعالیت رسانه ای و میدانی دونالد ترامپ بعد از مدتی بایکوت خبری و سکوت مجددا آغاز شده است. او برای نخستین بار در تجمع هوادارانش حاضر شد. به جز این، دونالد ترامپ همایش‌های پیشا انتخاباتی خود را برگزار می کند. قصد ترامپ این است که در انتخابات میان دوره ای مجلس یک تیم تشکیل دهد و با استفاده از هواداران پرشورش کرسی های حساس مجلس را از آن جمهوری خواهان کند. انتخابات میان دوره ای 2022 بسیار مهم است چرا که می تواند به خارج شدن تعادل و برتری کمرنگ دموکرات ها بر کنگره و سنا پایان دهد.

حضور دونالد ترامپ در همایش انتخاباتی جمهوری خواهان نشان داد که اولا او به شدت پرطرفدار است و ثانیا، هنوز بخش عظیمی از جمهوری خواهان (سیاستمداران جمهوری خواه) از او حمایت کرده و می خواهند با او همراه باشند.

رادیو ملی عمومی آمریکا (NPR) در گزارشی از محبوبیت بسیار زیاد ترامپ در بین هواداران جمهوری خواهان نوشت و تاکید کرد حضور در همایش های انتخابات میان دوره ای مقدمه ای است برای حضور در انتخابات 2024 و پس گرفتن قدرت.

پایگاه رادیو ملی عمومی البته معتقد است به جز ترامپ چند چهره دیگر جمهوری خواه نیز قصد شرکت در انتخابات را دارند و از حالا دارند روی آن کار می‌کنند. نویسنده معتقد است به جز ترامپ که بدون شک ستاره اصلی جمهوری خواهان در انتخابات آتی است، چند چهره دیگر نیز می خواهند وارد گود شده و شانس خود را در مقابل رئیس جمهور، بایدن امتحان کنند. این افراد معتقدند وضعیت جسمانی جو بایدن و عملکرد دولتش زیاد خوب نیست و با تداوم وضع موجود، جمهوری خواهان بدون شک می توانند پیروز ماراتن 2024 باشند.

طبق تحلیل NPR رقبای بالقوه درون حزبی دونالد ترامپ افراد زیر هستند:

الف. نیکی هیلی:

55bab48f2094da635538f4a06127f9f4

نیکی هیلی زمانی یکی از نزدیک ترین سیاستمداران به دونالد ترامپ بود اما چندی بعد و با انتقاد از عملکرد رئیس جمهور مغرور آمریکا کنار گذاشته شد و به یکی از مخالفین اصلی ترامپ تبدیل شد.

هیلی هرچند جمهوری خواه است اما در طیف مخالفان ترامپ قرار دارد و به همین دلیل، باید از حالا روی بخشی از جمهوری خواهان که از ترامپ گذرکرده اند سرمایه گزاری کند. بخشی  که به نظر می رسد روز به روز ضعیف تر شده و بدنه اجتماعی خود را از دست می دهند.

ب. مایک پمپئو:

dfc4d3ccf67a3e296d41cf8cf1839757

وزیر امور خارجه ترامپ یکی از مخالفین سرسخت سیاست خارجی جو بایدن است. طبق گزارش ها او بعد از ترامپ یکی از محبوب ترین سیاستمداران در بین جمهوری خواهان تندرو است. با این حال، با ورود ترامپ به میدان شاید شانس پمپئو برای عرض اندام کم شود.

ج. ران دسانتیس:

f32f1370a0ef68ea026624f870282406

شاید در بین خارجی‌ها کمی ناشناس باشد اما ران دسانتیس (Ron DeSantis) حالا تبدیل به یکی از محبوب ترین جمهوری خواهان آمریکا شده است. فرماندار فلوریدا همانند ترامپ تندرو است. او مخالف شدید فعالیت هسته ای ایران است. حقوق همجنسگراها را قبول ندارد و به خصوص در مورد محدودیت های کرونایی شدت عمل ندارد. بسیاری دسانتیس را نژادپرست می دانند و ادعا دارند که او معتقد به اخراج همه مهاجران از آمریکا است.

د. مایک پنس:

8c65b4f4568ed756fa5061d4278cd3b5

معاون ترامپ حالا تبدیل به یکی از خائنین شده است. او علی رغم اصرار ترامپ، پیروزی بایدن در انتخابات 2020 را تایید کرد و به کنگره رفت تا حکم ریاست جمهوری نامزد دموکرات ها رسمیت پیدا کند. حالا جمهوری خواهان طرفدار ترامپ مخالف سرسخت او هستند اما در مقابل، مخالفان ترامپ معتقدند تنها شخصی که می تواند در مقابل رئیس جمهور سابق آمریکا قد علم کند همین آقای معاون است.

باید صبر کرد و دید که آیا اقای معاون می تواند در مقابل ترامپ ایستاده و او را در رقابت های درون حزبی شکست دهد یا نه.

منبع: خبر فوری

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها