کد خبر: 624278
تاریخ انتشار :

رهبران دوکره قبل از دیدار مشترک مکاتبه کردند

روزنامه «جونگ آنگ ایلبو» چاپ کره جنوبی روز جمعه گزارش داد که «مون جائه این» رئیس جمهوری این کشور پیش از دیدارش با «جو بایدن» همتای آمریکایی اش در ماه مه، با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نامه نگاری کرده است.

رهبران دوکره قبل از دیدار مشترک مکاتبه کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، از این رسانه کره ای، وی در این نامه به بررسی چشم اندازهای یک نشست با حضور همتای جنوبی اش پرداخت و ابراز امیدواری کرد که از نشست خود با بایدن به عنوان فرصتی برای احیای گفت وگوهای به بن بست رسیده با رهبر کره شمالی استفاده کند و واشنگتن را ترغیب کند که با قید فوریت بیشتری به این موضوع بپردازد.

این گزارش به نقل از یک مقام دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود نوشت: مون در نامه خود خطاب به کیم، راه های برگزاری یک نشست از جمله یک کنفرانس آنلاین را در صورت امکان بررسی کرد.

این روزنامه بدون اشاره به پاسخ احتمالی کیم جونگ اون به این نامه، افزود که البته دفتر مون، رئیس جمهوری کره جنوبی هنوز در باره این گزارش اظهارنظری نکرده است.

یادآوری می شود «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی ۲۲ ژوئن (اول تیر) با صدور بیانیه ای چشم‌انداز از سرگیری زودهنگام دیپلماسی با ایالات متحده را منتفی دانست و اظهار داشت که انتظارات آمریکا از مذاکرات، قطعا به ناامیدی هرچه بیشتر آن‌ها خواهد انجامید.

وی در این خصوص تاکید کرد: به نظر می‌رسد آمریکا احتمالاً شرایط را به گونه‌ای تفسیر کند که برایش دلگرم‌کننده باشد، به همین دلیل داشتن انتظارات بیهوده آمریکایی‌ها را ناامیدتر خواهد کرد.

وی این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اظهارات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مبنی بر اینکه این کشور هم باید برای گفت وگو و هم برای رویارویی آماده باشد، «نشانه های قابل توجه» توصیف کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها