کد خبر: 624286
تاریخ انتشار :

دیدار رهبران آلمان و انگلیس در سایه محدودیت‌های مسافرتی

صدر اعظم آلمان پیش از کناره گیری از قدرت درحالی به انگلیس سفر کرده که محدودیت‌های مسافرتی برای شهروندان دو کشوری که دارای بالاترین سطح روابط تجاری در اروپا هستند، مانع ایجاد کرده است.

دیدار رهبران آلمان و انگلیس در سایه محدودیت‌های مسافرتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز،  آلمان دومین شریک بزرگ تجاری انگلیس پس از آمریکا به شمار می‌رود. روزانه بالغ بر ۷۳۰ هزار انگلیسی برای شرکت‌های آلمانی کار می‌کنند و بیش از ۲۱ هزار المانی در انگلیس تحصیل و یا مشغول به کار هستند.

این درحالیست که وزارت بهداشت آلمان به دلیل شیوع پرسرعت گونه جهش یافته دلتا از ویروس کرونا، انگلیس را در فهرست کشورهای پر خطر قرار داده و سفر اتباع این کشور به آلمان را دشوار کرده است. در واقع اتباع انگلیسی صرف نظر از اینکه دونوبت واکسن زده باشند، باید طبق ضوابط دولت آلمان به مدت ۱۴ روز در قرنطینه باشند.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، یا به عبارت دیگر افکار عمومی در این کشور امیدوارند که بوریس جانسون بتواند طی دیدار با مرکل درباره کاهش محدودیت‌های مسافرتی، دست کم برای افرادی که دو نوبت واکسن زده‌اند به توافق برسد.

آنگلا مرکل ساعاتی پیش وارد دفتر خارج از شهر نخست وزیر انگلیس شد و مورد استقبال بوریس جانسون قرار گرفت.این بیست و دومین سفر خارجی مرکل از سال ۲۰۰۵ بشمار می‌رود که قدرت در المان را به دست گرفت.

او پیشتر از اتحادیه اروپا خواسته بود تا برای مهار شیوع گونه دلتا، سیاست مشابهی را درقبال سفر اتباع انگلیسی به اروپا اتخاذ کند. اما برخی کشورها مانند اسپانیا معتقدند که این سیاست به صنعت گردشگری آسیب می زند.

گزارش‌ها حاکیست که آمار مبتلایان به گونه دلتا در انگلیس که از قدرت انتشار بالاتری برخوردار است، طی یک ماه گذشته چهار برابر شده است. تاکنون بالغ بر ۱۶۱ هزار و ۹۸۱ نفر در انگلیس به این گونه مبتلا شده‌اند که ۹۵ درصد آمار مبتلایان کرونایی در این کشور را تشکیل می‌دهد.

با این وجود اگر جانسون امروز بتواند مرکل را متقاعد کند که محدودیت‌ها را کاهش دهد، تابوی مسافرت آزادانه به اتحادیه اروپا برای اتباع انگلیسی که دو نوبت واکسن زده‌اند شکسته می‌شود.

دیروز (پنجشنبه) طرح گذرنامه مسافرتی کووید۱۹ در اروپا اجرایی شد. این گذرنامه بهداشتی به دو شکل کاغذی و دیجیتال در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و حاوی یک کد QR با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته است که نشان می‌دهد صاحب آن با یکی از محصولات دارویی مورد تایید اتحادیه اروپا واکسینه شده،‌ به تازگی از ابتلا به کووید شفا یافته و یا نتیجه تازه‌ترین آزمایش کرونای وی منفی است.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، دارندگان این گواهینامه هنگام سفر بین ۲۷ کشور عضو و چهار کشور دیگر اروپایی ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن اشتاین که به این برنامه پیوسته‌اند دیگر نیازی به قرنطینه شدن یا انجام تست‌های متعدد و مکمل را نخواهند داشت.

کلیه کشورهای یاد شده ملزم هستند داشتن گواهینامه مسافرتی کووید را که سبب یکپارچکی مقررات بهداشتی برای مسافران ورودی می شود  از روز پنجشنبه اول ماه ژوئیه به مدت دوازده ماه اجرایی کنند. با این وجود اگر شیوع گونه دلتا از کنترل خارج شود «ترمز اضطراری» برای اجرای طرح گذرنامه مسافرتی اروپا کشیده می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها