کد خبر: 624288
تاریخ انتشار :

گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و پرتغال بر توسعه روابط تاکید کردند

روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و پرتغال بر توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و پرتغال بر توسعه روابط تاکید کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، اولین نشست تصویری روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و پرتغال که روز جمعه برگزار شد، دو طرف ضمن مرور روابط دوجانبه به ویژه روابط رو به گسترش پارلمانی، در مورد موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برجام تبادل نظر کردند.

در این نشست توافق شد که تبادل هیات‌های پارلمانی دو کشور در سالجاری صورت گیرد.

«جلیل رحیمی جهان آباد» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به سوابق تاریخی چند صد ساله روابط دو کشور، اهمیت این روابط در حال حاضر را با توجه به نقش مثبت پرتغال در اتحادیه اروپا و تاثیر آن بر روابط با ایران مهم توصیف کرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون برای پیگیری روابط پارلمانی، آن را یکی از نقاط قوت روابط دو کشور توصیف کرد و بر آمادگی طرف ایرانی برای استمرار رایزنی‌های سیاسی و  پارلمانی و تبادل هیات‌های پارلمانی با طرف پرتغالی تاکید کرد.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور برای همکاری‌های سودمند اقتصادی، سطح موجود روابط تجاری را منطبق با این ظرفیت‌ها ندانست و بر ضرورت تلاش برای تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.

«لوئیس گراسا» رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست تصویری، همکاری و رایزنی با ایران به ویژه ارتباطات پارلمانی را با توجه به سوابق تاریخی و روابط دوستانه بسیار حائز اهمیت دانست.

وی ضمن ابراز مخالفت با ادامه تحریم‌های آمریکا به عنوان حربه‌ای غیرانسانی علیه مردم ایران، ابراز امیدواری کرد که با توجه به پیشرفت خوب مذاکرات جاری در وین برای احیای توافق هسته‌ای، به زودی شاهد برچیده شدن تحریم‌ها و بازگشت روابط اقتصادی ایران با اروپا به ویژه پرتغال به وضعیت عادی باشیم.

وی از همتای ایرانی برای سفر به پرتغال دعوت به عمل آورد و آمادگی متقابل خود را برای سفر به کشورمان اعلام کرد.

«مرتضی دامن پاک جامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال نیز که در این نشست شرکت کرده بود، با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد پارلمانی دو کشور به عنوان نمادی از روابط مردم با مردم، همکاری‌ها و تبادل هیات‌های پارلمانی را یکی از نقاط قوت روابط دو کشور در سال‌های اخیر توصیف کرد و بر آمادگی سفارت ایران در پرتغال برای استمرار تلاش‌ها به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه پارلمانی تاکید کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها