کد خبر: 625118
تاریخ انتشار :

انتقاد تند و تیز روزنامه اطلاعات از روند واکسیناسیون

روزنامه اطلاعات در انتقاد از روند واکسیناسیون نوشت: ابتدا هرجور شده آتشِ خانه را خاموش کنید بعد به فکر ساخت وسایل جدید اطفای حریق باشید!

انتقاد تند و تیز روزنامه اطلاعات از روند واکسیناسیون
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه اطلاعات در شماره امروز خود، در یادداشتی از روند واکسیناسیون علیه کرونا در کشور به شدت انتقاد کرده است.

بنا به نوشته این یادداشت «نوع رفتار مسئولان درباره واکسیناسیون پرسش‌های بسیاری در متن جامعه برانگیخته که به صور مختلف از نقد تا طنز و حتی هجو در شبکه‌‌های اجتماعی ظهور کرده است».

به اعتقاد روزنامه اطلاعات، «پرسش‌هایی به رغم سخنان مطول مسئولان»، در افکار عمومی مطرح است که «کماکان پاسخ قانع‌کننده‌‌ای» نگرفته‌اند.

پرسش‌هاس مورد اشاره اطلاعات از این قرار است که «چرا واکسیناسیون در کشور این میزان کُند و عقب است؟ 

چرا واکسن به میزان کافی وارد نمی‌شود؟ چرا به جای تولید انبوه یک واکسن داخلی، تا به حال ۷ نوع واکسن ساخته‌‌ایم که هنوز مردم از آن بهره‌‌ای نبرده‌اند؟

چرا چین با ۱.۴ میلیارد جمعیت ۶۲ درصد مردمش را واکسن زده و برزیل ۲۱۴ میلیونی ۴۰ درصد جمعیتش را واکسن زده و همین کنار گوش ما ترکیه ۸۵ میلیونی ۵۸ درصد مردمش را واکسینه کرده و ما که ۷ نوع واکسن داخلی ساخته‌‌ایم و دست کم ۴ نوع واکسن خارجی وارد کرده‌ایم تا دیروز طبق آمار رسمی وزارت بهداشت فقط ۲.۵ درصد جمعیت را واکسینه کرده‌‌ایم؟ 

آیا دو جریان قدرتمند طرفدار واردات و طرفدار تولید داخل حضور دارند و هر یک منافعی در به کرسی نشاندن استدلال خود دارند؟».

این روزنامه در ادامه این گزاره را مطرح کرده که ممکن است پاسخ به این سوالات «تحریم» باشد؛ ولی در عین حال پرسیده که «بارها اعلام شده که دارو و ملزومات پزشکی در فهرست تحریم نیست» و «اگر تحریم است پس این محموله‌های واکسن وارداتی که دست‌کم از ۴ کشور وارد شده‌اند، چگونه وارد شدند؟».

 این یادداشت در پایان «تولید واکسن داخلی» را «افتخارآور و غرورآفرین» توصیه کرده ولی تاکید کرده که «در هنگامه‌ای که خانه‌ای آتش می‌گیرد، صاحبخانه تا اختراع وسیله‌ای جدید برای اطفای حریق صبر نمی‌کند. اول به هر قیمت ممکن آتش را مهار می‌کند و بعد به فکر ساختن وسایل جدید اطفا می‌افتد.

 

منبع: اصلاحات نیوز 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها