کد خبر: 551234
تاریخ انتشار :

ژرژیک آبرامیان عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفتگو با نامه نیوز:

ایران از بانیان توقیف نفتکش شکایت می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز-گروه سیاست: هنوز ماجرای نفتکش‌‌ها به یک نقطه مشخص برای حل و فصل نرسیده و حواشی آن ادامه دارد. ایران هنوز در ارتباط با نفتکش انگلیسی تصمیم نگرفته و به‌نظر می‌رسد مسئولان در ارتباط با اقدامات بعدی در برابر عاملان توقیف نفتکش ایرانی واکنش‌هایی را در دستور کار دارند. در ارتباط با اقدامات حقوقی لازم در این رابطه به سراغ «ژرژیک آبرامیان» نماینده اقلیت ارامنه جنوب در مجلس و عضو کمیسیون حقوقی به گفت‌وگو نشستیم تا در این رابطه جزئیات بیشتری بشنویم.

آبرامیان با اشاره به این نکته که رسیدگی به این نکته که رسیدگی حقوقی به بحث نفتکش ایرانی هنوز در حیطه اختیارات مجلس نیست، گفت: فعلا معاونت حقوقی وزارت امورخارجه درحال پیگیری این ماجراست و الحق والانصاف در این زمینه تلاش زیادی را صرف‌نظر از بحث زمانی آن مبذول داشته‌اند. کارهای لازم در این حوزه انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه در نهایت دیدیم که کشتی ایرانی آزاد شده و اقدامات آمریکا برای حفظ آن بی ثمر خواهد بود، بیان کرد: برای ما روشن است که توقیف این کشتی از قبل به صورت غیرقانونی صورت گرفته و عامل انگلیسی توقیف اول نیز تحت فشار آمریکا این اقدام را صورت داده است. سلیقه حاکمان کنونی آمریکا این است و سایر کشورها را سعی می‌کند در مسیر خود ببرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در رابطه با سازوکار اقدام طرف غربی در این ماجرا گفت: مسئله خوشحال کننده‌ای که در این زمینه احساس می‌شود این است که خوشبختانه در عمق ذهن اجراکنندگان اولیه بحث توقیف نیز باور و استقامتی برای این اقدام وجود نداشت و این کار به‌عنوان یک حرکت تحمیلی از سوی آمریکا برایشان اهمیت داشت. آن‌ها تحت فشار و تطمیع چنین کردند و بعد دیدیم که همکاری‌های لازم در این زمینه صورت گرفت.

نماینده ارامنه جنوب با تاکید بر این مسئله که «تلاش دیگری که آمریکایی‌ها از طریق دادگاه این کشور صورت‌ داده‌اند، تلاشی مذبوحانه در این زمینه است» اظهار کرد: کارهایی که در این زمینه ایران انجام داد از قبیل تغییر نام و پرچم کشتی و حتی خدمه، مشخص کردن مقصد کشتی و امثال آن راه‌های حقوقی را برای طرف مقابل بست. این کشتی با پرچم ایران حرکت خواهد کرد و در این زمینه سفیر ایران در لندن روشنگری لازم را انجام داده است.

او در پایان ضمن اظهار بی‌اطلاعی از مسیر نهایی نفتکش آدریان در آینده، در رابطه با سوالی پیرامون سرنوشت این پرونده و اقدام متقابل ایران در این زمینه گفت: این بحث مطرح است که در حوزه دریایی مسائلی از این دست نباید تکرار شود، لذا می‌شود از بانیان این توقیف در دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کرد و ما حتما این شکایت را به نتیجه خواهیم رساند. هرچند در رابطه با جزئیات این شکایت باید متخصصان امر نظر دقیق‌تر را به سمع و نظر افکار عمومی و مسئولان برسانند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها