کد خبر: 279829
تاریخ انتشار :

وقتی اوباما پشت تلسکوپ رفت/همه ناگفته‌ها درباره شب نجوم کاخ سفید

وقتی اوباما پشت تلسکوپ رفت/همه ناگفته‌ها درباره شب نجوم کاخ سفید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در شب نجوم كاخ سفيد هر چند همه نگاه‌ها به احمد محمد بود اما ستاره‌ها و چهره‌هاي علمي و دانش‌آموزان برجسته‌اي حضور داشتند. در اين مراسم اوباما بار ديگر مانند گذشته بر لزوم تقويت حس كنجكاوي بچه‌ها تاكيد كرد و از برنامه سفر به مريخ حرف زد. رئيس جمهور آمريكا پشت يك تلسكوپ انعكاسي بزرگ رفت تا نگاهي به ماه داشته باشد و درباره لزوم آشنايي نوجوان‌ها و دانش‌آموزان با ستاره‌ها و نجوم حرف زد. اوباما گفت: ما نياز داريم تا جوان‌ها را بيشتر براي پرسش درباره ستاره‌ها تشويق كنيم. او از خانواده‌ها و معلم‌ها خواست تا بيشتر نسبت به گذشته نوجوان‌ها را در اين زمينه كمك كنند.

او در بخشي از حرفهايش با اشاره به برنامه ناسا براي سفر انسان به مريخ خطاب به نوجوان‌هاي حاضر در مراسم گفت: برخي از شما شايد چند وقت ديگر در راه سفر به مريخ باشيد! اصل برگزاري اين مراسم اما براي كليد زدن يك روند سراسري در آمريكا بوده است. بر اساس برنامه تعيين شده مدرسه‌ها،موزه‌ها،پارك‌هاي ملي و ديگر نهادهاي مرتبط در ايالت‌هاي مختلف آمريكا بايد اقدام به برگزاري شب‌هاي نجوم براي آشنايي نوجوانان كنند.

حداقل 80 برنامه مختلف در اين زمينه در نظر گرفته شده است. بر اساس بيانيه كاخ سفيد برگزاري شب نجوم در واقع بخشي از برنامه «آموزش براي خلاقيت» است. اين طرح در مقابل بي‌ميلي نسل جديد آمريكا براي تشويق نوجوان‌ها به تحصيل در رشته‌هاي علوم،فناوري،مهندسي و رياضيات كه به صورت مشترك STEM در نظر گرفته است.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها