کد خبر: 280272
تاریخ انتشار :

گفت‌و‌گو با انوش معظمی، بازیگر نقش حرمله در سریال مختارنامه/مادرم راضی نبود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، انوش معظمی بازیگر نقش حرمله در سریال «مختارنامه» بازیگری است که با وجود هیکل قوی‌اش دل بسیار مهربانی دارد و در حوزه تئاتر کودک فعالیت می‌کند. به بهانه ایام محرم با این بازیگر به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید:

کودکی شما چگونه گذشت؟

در بروجرد به دنیا آمدم و دوران کودکی پرفراز و نشیب داشتم پدرم کارمندنیروی هوایی بود و بزرگ شده تهران هستم . اتفاق خوب آن زمان فاصله طبقاتی کمی بود که شاهد بودیم.

شروع فعالیت هنری؟

اولین مرتبه‌ای که فعالیت هنری را شروع کردم کلاس چهارم دبستان با گروه سرود مسجد محله سرودی برای نیمه شعبان آماده کردیم و دو نفر تک خوان بودیم که به واسطه اینکه دوستم بهتر می‌خواند سرپرست گروه او را انتخاب کرد و در عالم بچگی حسادت کردم و از گروه سرود بیرون آمدم و به شعر گفتن پرداختم و در پنجم ابتدایی تئاتر بازی می‌کردم.

اولین حضور شما در یک مجموعه؟

جیم: اولین مرتبه‌ به صورت اتفاقی با آقای احمد نجفی آشنا شدم و در مستند داستانی که مربوط به ورزش باستانی بود چند سکانس بازی کردم و بعد از 10 سال که در سریال «چهل سرباز» با آقای نجفی همبازی شدم منو نمی‌شناختند بعداز معرفی خودم کلی تحویلم گرفت.

قبل از «مختارنامه» چه نقشی بازی کرده‌ بودید؟

قبل از «مختارنامه» نقش‌ها چندان پراهمیت نبودند اما در تئاتر وضعیت کاریم بهتر بود اما نقطه عطف بازی من «مختارنامه» است قبل از «مختارنامه» فیلم سینمایی و سریال «معصومیت از دست رفته»، «مسافر ری» را با آقای میرباقری داشتم.

ملاک انتخاب نقش حرمله فیزیک بدنی شما بود؟

فاکتورهای زیادی نقش داشت یکی از آن‌ها این بود که آقای میرباقری بازیگر فیزیکال می‌خواستند، اما به لحاظ فیزیک در باشگاه‌های بدنسازی از من درشت‌تر هم بودند ولی آقای میرباقری به دنبال یک بازیگر فیزیکال بود و با توجه به شناختی که به من داشتند، اعتماد کردند و به لطف خدا ما هم روسفید شدیم.

حس شما موقع پیشنهاد نقش؟

اولین مرتبه حس خوبی داشتم سر سریال« معصومیت از دست رفته» بودیم که آقای میرباقری گفتند نقش ‌حرمله «مختارنامه» را تو باید بازی کنی، اما بعدها با مشورتی که با دوستان داشتم آن‌ها می‌گفتن نقش منفوری است و نقش اول و‌ آخر تو می‌شود، اما خدا رو شکر اینطور نشد چرا که مردم نگاه حرفه‌ای دارند، اما همکاران خود ما در سینما باز همان پیشنهادات را به من می‌دهند، اما آقای میرباقری در «دندون‌طلا» یک نقش شیرین را به من داد.

گریم سختی داشتید؟

آقای میرباقری «حرمله» را شخصیتی خاص دیده بودند علاوه بر فیزیک، خو و خصلت حیوانی را در ظاهر او به نمایش بگذارد حدود 6 ساعت گریم طول می‌کشید و آقای ولدبیگی گفتن یکی از سخت‌ترین گریم‌ها بوده است.

از لحاظ روحی سخت نبود؟

خیلی سخت بود از طرفی هم به همه نقش‌های پیشنهاد شده نه گفتم و فقط فعالیت من محدود به تئاتر شده بود.

از حرمله شناخت داشتید؟

بله ناشناخته نبود به دلیل اینکه بچه هیئتی بودم، بعد از قبول نقش تعزیه و مقاتل خواندم خیلی زیاد اطلاعات راجع به حرمله نمی‌توانستی پیدا کنی نقل است بعد از واقعه عاشورا لبخند به لب امام سجاد (ع) نیامده تا زمانی که خبر کشته شدن حرمله را به او می‌دهند و ایشان لبخند می‌زنند.

خانواده چه نظری داشتند نسبت به بازی در نقش حرمله؟

جیم: مادرم که مخالف بود و خواهر اما برادران کنار آمدند و مشکل نداشتند و بعد از پخش سریال مادرم مقداری کنار آمد.

کر با آقای میرباقری؟

آقای میرباقری جزو نوادر فیلم‌سازی ما هستند به خصوص در ژانر تاریخی و مذهبی، بدون شک حرف اول را می‌زنند به جرأت می‌توانم بگویم که چنین شخصیتی دیگر تکرار نخواهد شد اما در حال حاضر آقای میرباقری در شبکه خانگی فعالیت می‌کنند و این از کم کاری مسئولین است که از شخصیت و سرمایه کشور استفاده نمی‌کنند.

دوست داشتید چه نقشی را به جز حرمله در «مختارنامه» بازی کنید؟

جیم: من خیلی از نقش‌ها را دوست داشتم بازی کنم الحمدالله همه سر جای خود بازی کردند یک نقشی مثل ابن زیاد با بازی آقای فرهاد اصلانی خیلی خوب بود و یادگاری گذاشتند و بعد از او هر کس بخواهد نقش ابن زیاد را بازی کند، خیلی سخت است.

شما کربلا رفتید؟

متأسفانه خیر سعادت نداشتیم در زمان پخش سریال مسئولین خیلی قول کربلا و مکه دادند ولی عملی نشد.

از حال و هوای ایام محرم دوران کودکی برایمان بگویید؟

جیم: نوجوانی و جوانی من در هیئت گذشته است در خانه‌های نیروی هوایی بودیم که یک زمین والیبال داشتیم و به همکاری دوستانم قبل از محرم آن را آماده می‌کردیم و در حال حاضر به یک هیئت بزرگ تبدیل شده است بهترین و زیباترین خاطرات را از آن دوران دارم.

در حال حاضر چطور؟

در ایام محرم خیلی به هیئت دعوت می‌شوم دوستان لطف دارند درسته که من حرمله را بازی کردم ولی زیاد به هیئت دعوت می‌شوم.

به مداح خاصی علاقه دارید؟

شهر کاشان مداحان خوبی دارد مرحوم یاسمی و‌آقای اخباری را دوست دارم. البته یکسری مداح هستند که افسانه پردازی می‌کنند و سواد کافی ندارند اما خود قضیه عاشورا و کربلا آن را پس می‌زند بعد از یک جریان انحرافی که در مداحی داشتیم در حال حاضر مداحی به جایگاه واقعی خود برمی‌گردد.

ساخت آثار مذهبی چقدر مهم است و در حال حاضر چطور است؟

در این زمینه حرف زیاد است فیلمسازان دیگه جرأت ندارند به سمت مقوله کربلا بروند همین فیلم سینمایی «رستاخیز» قربانی مناسبات سیاسی شده است و چالش سیاسی مذهب را بهانه قرار داده است. باید آثار تاریخی و مذهبی بسازیم و واقعه کربلا را به تمام دنیا نشان دهیم حداقل سالی یک اثر فاخر داشته باشیم.

نقش "شمر" در فیلم «رستاخیز» چگونه بود؟

مدیوم سینما و تلویزیون متفاوت است و آقای درویش هم فیلم‌ساز فوق‌العاده بزرگی است به نظرم فیلم «رستاخیز» فیلم خوبی است آنچه ما در این دو سال در رستاخیز دیدیم ارادت به کربلا و امام حسین (ع) بود، همچنین برای ما این اتفاق غیرقابل پیش‌بینی بود، به زودی خود کسانی که با فیلم مشکل داشتند متوجه اشتباه خود خواهند شد.

جدا از اینکه شما بازیگر «رستاخیز» هستید‌ نظر شما درباره اکران این فیلم چیست؟

شاید پیش از 20 مرتبه فیلم را دیدم اما چیزی جز ارادت به امام حسین (ع) نبود و با کسانی که فیلم را دیدم نه سروصدایی و نه مخالفتی از آن‌ها شاهد نبودم و با قلب شکسته می‌گویم که کسانی که با این فیلم مشکل دارند اصلا فیلم «رستاخیز» را ندیدند.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

تازه‌ترین کار من سریال «دندون‌طلا» آقای میرباقری است و «آسمان من» محمدرضا آهنج که قرار است از شبکه 3 پخش شود و همچنین دو کار عروسکی تئاتر در ژانر کودک با موضوع عاشورا دارم.

حرف پایانی شما؟

دعا می‌کنم همه ما به معرفت عاشورا و کربلا برسیم و در سطح حرکت نکنیم و به معرفت امام حسین (ع) دست پیدا کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها