کد خبر: 370201
تاریخ انتشار :

عضوکمیسیون امنیت‌ملی:سفر وزیردفاع چین به ایران در جهت گسترش همکاری نظامی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه نیوز، در خصوص ارزیابی سفر وزیردفاع چین به تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران و چین در حوزه مختلف روابط رو به رشدی را تجربه می‌کنند و سفر یک مقام عالی رتبه چین به تهران نیز در راستای گسترش همکاری‌های منطقه ای است.
وی ادامه داد: با وضعیت پسابرجام و رفع تحریم‌ها ، در حوزه نظامی و اقتصادی ایران می‌تواند بهره‌برداری‌های لازم را از فضای ایجاد شده کسب کند.
رحیمی با بیان اینکه این سفر در جهت تقویت مناسبات تهران-پکن است، خاطرنشان کرد: دو کشور در سایر حوزه‌ها از جمله اقتصادی روابط بسیار خوبی را دارند؛ این سفر در جهت تحکیم و گسترش روابط نظامی نیز بسیارموثر است. من این سفر را در فضای کنونی پسابرجام کاملا مثبت ارزیابی می‌کنم.
این نماینده مجلس افزود: پکن به دنبال گسترش مناسبات نظامی و دفاعی با سایر کشورها از جمله ایران است.
عضوکمیسیون امنیت‌ملی گریزی هم به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زد و گفت: در مجموع رویکرد ما نسبت به آمریکا با تغییر رئیس ‌جمهور عوض نمی‌شود، آمریکا اگر بخواهد رویکرد سابق را دنبال کند قاعدتا زمینه‌ای را برای بهبود روابط میان دو کشور ایجاد نخواهد کرد،اما اگر بخواهد به سمت اعتماد سازی حرکت کند، فضای ایجاد شده را می‌توان مورد ارزیابی قرار داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها