کد خبر: 373610
تاریخ انتشار :

در گفت وگو با نامه نیوز؛

محبی‌نیا: اجماع احزاب قبل از انتخابات به معنی دخالت در انتخابات است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : یک نماینده مجلس معتقد است که احزاب و جریان‌ها هرکدام در درون باید متناسب با فرهنگ سیاسی خود به اجماع برسند و پس از برگزاری انتخابات هرفردی که روی کار آمد به کمک وی بشتابند و اجماع کنند.

جهانبخش محبی نیا، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه نیوز، با اشاره به سخنان اخیر یحیی آل اسحاق مبنی بر تشکیل گروه 11نفره از سایر احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: این موضوع مغایر با روح قانون اساسی است و ما هم نمی‌توانیم به نمایندگی، گروهی 11 نفره هرچند نخبه را برای انتخابات مهمی مانند ریاست جمهوری کافی بدانیم!

وی ادامه داد: ما اگر به آیین انتخابات درست و قانونی متعهد باشیم، بعد از انتخابات هرکسی که به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد باید به وی احترام و با او همکاری کنیم که این موضوع نشان دهنده غنای فرهنگ وسیاسی است و می‌تواند به همبستگی، کارآمدی و شایستگی منتهی شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در همه جای دنیا معمولا یک گرایش سیاسی به عهده نخبگان گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا اینگونه است اما نه در قالبی مانند انتخابات ریاست جمهوری ! آقای آل اسحاق از وزنه خوب این نظام و کشور هستند اما این نوع دغدغه و نگرانی از این جا حاصل می‌شود که کسی بتواند ریاست‌جمهوری را بر عهده بگیرد که مورد اجماع تمامی جریان‌های سیاسی و نخبگان باشد. این اعمال را ما اگر بخواهیم قبل از انتخابات به وجود بیاوریم تا حدی دخالت در انتخابات تلقی می‌شود اما بعد از انتخابات نشان‌گر وحدت سیاسی احزاب و گروه‌ها است.

محبی‌نیا ادامه داد: اینکه برای مثال کاندیداها افراد و عناصر کلیدی خود را قبل از انتخابات، معرفی کنند می‌تواند یک نکته قوت باشد و معتقدم احزاب باید در درون خود و بر اساس فرهنگ سیاسی و روح سیاست و رقابت که با یکدیگر عجین شده است به اجماع برسند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها