کد خبر: 419059
تاریخ انتشار :

پیاز ارزان می‌شود

پیاز ارزان می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پیاز

محمد زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به گرانی پیاز در چند وقت اخیر، اظهار کرد: پیاز در حال ارزان شدن است و امسال به دلیل کم بودن سطح زیر کشت پیاز، قیمت آن افزایش یافت. اکنون هر کیلو پیاز از باغدار 2400 تومان خریداری می‌شود.

وی در رابطه با اصلاح الگوی کشت برای جلوگیری مجدد از وقوع این گونه اتفاقات، گفت: افزایش قیمت محصولات کشاورزی به دلیل کمبود کشت، در همه جای دنیا رخ می‌دهد که به آن قضیه تارعنکبوتی گفته می‌شود. ممکن است یک سال به دلیل کشت کم، قیمت محصولی افزایش یابد و برای سال بعد کشاورز تشویق به کاشت آن محصول شود در حالی که کشت محصول دیگر کاهش می‌یابد و به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا قیمت یک محصول افزایش چشمگیر پیدا می‌کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که سازمان جهاد کشاورزی نقشی در اصلاح الگوی کشت دارد یا خیر، خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی اهرمی در اختیار ندارد که به کشاورز بگوید این محصول را بکارد یا آن محصول را. اصلاح الگوی کشت در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که در سطح کشور آغاز شود و اهرم‌های مناسب برای کنترل تولیدات در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها