کد خبر: 486704
تاریخ انتشار :

7 کاری که در خیابان استقلال استانبول می‌توانید انجام دهید

7 کاری که در خیابان استقلال استانبول می‌توانید انجام دهید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزار ش نامه نیوز خیابان استقلال استانبول خیابانی شلوغ و مملو از توریست و مردم محلی است. در حقیقت باید بگویم که پرهیاهو ترین خیابان ترکیه است. مردم محلی آن را با اسم «ایستکلال کاداسی ( İstiklâl Caddesi ) » می ‌ شناسند. هر کس که به این شهر سفر می ‌ کند می ‌ بایست حداقل یک روز را برای بازدید از این خیابان یک و نیم کیلومتری و کوچه پس کوچه ‌ های آن کنار بگذارد.این خیابان شبانه روز در تکاپو و حرکت است و همیشه بیدار می ‌ ماند. تمام ساختمان ‌ ها و المان ‌ های که در این خیابان حضور دارند داستان تاریخی امپراتوری برزگ عثمانی را روایت می ‌ کنند و در طول تاریخ از جایگاهی ویژه میان دولتمردان، روشنفکران و ثروتمندان برخوردار بوده است به طوری که مقری برای آن‌ها بوده و رفت و آمدی دائمی به آن داشته ‌ اند. بعد از جنگ استقلال ترکیه در سال 1923 تغییر نام داده و به عنوان خیابان استقلال شناخته می ‌ شود، اما در سال 1970 به دلیل بی توجهی دولت وقت به وضعیت نامطلوبی دچار شد. در سال‌های 1990 شورای استانبول تصمیم می ‌ گیرد که کاری در مورد آن انجام دهد و با اختصاص دادن میلیون ‌ ها دلار خیابان به مکان تاثیرگذار کنونی ‌ اش تبدیل شد.

اما شما هنگام بازدید از این خیابان باید کجا بروید و چه کارهایی انجام دهید؟ (این مقاله از زبان ناتالی که متولد انگلستان است و از سال 2001 در ترکیه زندگی می ‌ کند نوشته شده است، ناتالی خاطراتش و تجربه زندگی خود را در ترکیه در وبلاگ شخصی‌اشمی ‌ نویسد. ) لست تورز بزرگترین وب سایت تور لحظه آخری شما را به خواندن این مقاله دعوت مینماید

کلیساها و مساجد

7 کاری که در خیابان استقلال استانبول می‌توانید انجام دهید

از میان چندین کلیسایی که در این خیابان هستند کلیسای سنت آنتونی بزرگترین و مهمترین آنهاست که با الهام از سبک معماری نئوگوتیک ونیز طراحی شده است.اگر به مکان ‌ های مذهبی علاقه مند هستید و دوست دارید که در مراسمات ادیان مختلف شرکت کنید و عقاید آنها را بشناسید، خیابان استقلال مکان مناسبی برای شماست تا با دیدن کلیساها، مساجد و کنیسه ‌ های یهودیان سفری تاریخی به اعماق این ادیان الهی داشته باشید.

خرید در خیابان استقلال

7 کاری که در خیابان استقلال استانبول می‌توانید انجام دهید

استانبول شهری رویایی برای عاشقان خرید است و اگر حواستان به حساب بانکیتان باشد همه پولتان را صرف خرید می ‌ کنید. همه چیز اینجا پیدا می ‌ شود از مغازه ‌ های فروش لباس بگیرید تا موسیقی، تکنولوژی، دکوراسیون خانه، وسایل ورزشی و عطر فروشی؛ و چون همه مراکز خرید از برندهای معروف هستند نمی ‌ توانید سر قیمت ‌ ها چانه بزنید و تخفیف بگیرید. اما نگران نباشید ، می ‌ توانید در کوچه ‌ های فرعی مغازه داران محلی را بیابید، بنشینید چای سیب بنوشید، سر قیمت‌ها چانه بزنید و با لبخند خرید خود را انجام دهید.

عکاسی در خیابان

عکاسی در خیابان استقلال هم برای افراد تازه کار و هم برای عکاسان حرفه ‌ ای که می ‌ خواهند نگاهی عمیق به زندگی روزمره مردم داشته باشند، می ‌ تواند بسیار جذاب باشد. زندگی از نگاه سوژه و فهم افکار او می ‌ تواند در این خیابان اتفاق بیفتد و کادرهای جذابی شکل بگیرند که همیشه در خاطر شما می ‌ مانند.

تندیس استقلال

مجسمه استقلال میدان تقسیم نمادی از جنگ استقلال ترکیه است که مردم این کشور احترام زیادی برای آن قائل هستند و مهمترین گردهمایی ‌ های عمومی شهر در این محل انجام می ‌ شوند. در دو طرف تندیس استقلال، آتاتورک در قامت رهبر جمهوری نوی ترکیه همراه با سربازانی که پرچم این کشور را در دست دارند دیده می ‌ شود.

گالری ‌ های هنری

7 کاری که در خیابان استقلال استانبول می‌توانید انجام دهید

گشت و گذار در خیابان استقلال می ‌ تواند هنرمندان و هنردوستانی که علاقه‌ مند به گالری گردی و موزه گردی هستند را خوشنود نگاه دارد و در موزه پرا و سایر گالری ‌ هایی که در محله گالاتا هستند به تماشای آثاری از هنرمندانی از ترکیه و سایر کشورها بنشینند. همچنین تماشای گرافیتی ‌ ها و نقاشی ‌ هایی که بر دیوارهای ساختمان ‌ های این خیابان نقش بسته ‌ اند و در هر گوشه ‌ ای خودنمایی می ‌ کنند، می ‌ توانند خاطره ‌ ای خوش از خیابان استقال در خاطر شما حک کنند.

پاساژ چیچک

7 کاری که در خیابان استقلال استانبول می‌توانید انجام دهید

پاساژ چیچک که به عنوان پاساژ گل نیز شناخته می ‌ شود یکی از محبوب ‌ ترین مکان ‌ های من برای صرف غذا است. در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و پاساژی سرپوشیده است که تعداد زیادی کافه در آن از میهمانان استانبول پذیرایی می ‌ کنند. معماری زیبا همراه با گج بری ‌ های جذاب و میز و صندلی ‌ های چوبی فضای دلنشین و فرح بخشی را خلق کرده ‌ اند که برای استراحت و گذراندن وقت در خیابان استقلال بسیار مناسب است.

خیابان فرانسوی

7 کاری که در خیابان استقلال استانبول می‌توانید انجام دهید

خیابان فرانسوی در یکی از خیابان ‌ های فرعی استقلال واقع شده است که یک مقدار از خیابان اصلی فاصله دارد اما قطعا ارزش آن را دارد که مسیرتان به سویش کج کنید. در حال حاضر تبدیل به پاتوقی برای محلی ‌ ها و جاذبه ‌ ای برای توریست ‌ ها تور استانبول شده است. فضای داخلی و المان ‌ هایی که برای طراحی آن استفاده شده درست همانند خیابان ‌ های فرانسه است و همان حس و حال را دارد، اما نباید انتظار غذاهای فرانسوی را داشته باشید. در بعضی از روز ‌ های تابستان صدای موسیقی زنده به گوش می ‌ رسد و فضای رمانتیکی را در این خیابان ایجاد می ‌ کند. ناتالی در این مقاله سعی کرد که حال و هوای این خیابان تاریخی استانبول را برای ما ترسیم کند و گوشه ‌ ای از جذابیت ‌ های این شهر را به ما نشان دهد اما در قالب یک مقاله نمی ‌ توان به خوبی جاذبه ‌ های استانبول را توصیف کرد و باید بار سفر را بست و خودتان به این شهر تاریخی و زیبا سفر کنید. اگر که فکر می ‌ کنید که هزینه سفر به استانبول زیاد است و هر کسی نمی ‌ تواند از پس آن برآید، پیشنهاد می ‌ کنم که قبل از منصرف شدن سری به وبسایت لست تورز بزنید و با قیمت ‌ های باورنکردنی تور لحظه آخری استانبول به رویای خود جامه عمل بپوشانید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها